• Veligadamen

    Hjälp mig få av överdrag

    Vi har en Britax Baby-safe i-Size som jag måste tvätta överdraget på, men jag får inte loss det!! Jag har fått av det av själva stolen, men nu sitter det fast i den där öglan man drar i för att spänna axelremmarna. Vet inte om det är jag som är för trött, men hur i hela fridens namn ska man kunna få loss det! Det är ju ingen ände på öglan, eller?!

  • Svar på tråden Hjälp mig få av överdrag
  • Veligadamen
    nnnnnnnn skrev 2019-08-07 21:34:21 följande:

    Sitter inte den fast med en tryckknapp på undersidan?


    Njä änden sitter fast i stolen och går inte att ta av, sen löper öglan vidare till axelremmarna. Så det kan ju inte gå att ta bort den.
  • nnnnnnnn

    Gå till barnstolsaffären och fråga.
    Det står i manualen att det bara är att trä loss det, så något är ju uppenbart fel

  • Sussve

    Jag har svaret!:) följ den svarta remmen som man tror sitter fast där på undersidan (under där barnens ben hänger).. där kan man haka av den!!:) å vips får du loss hela! Vi hade samma problem!

  • Veligadamen
    Sussve skrev 2019-08-08 21:30:54 följande:

    Jag har svaret!:) följ den svarta remmen som man tror sitter fast där på undersidan (under där barnens ben hänger).. där kan man haka av den!!:) å vips får du loss hela! Vi hade samma problem!


    Ja jag hittade till slut!! Hade kollat och pillat där flera gånger, men man kunde ju inte se öppningen. Höll på att bli galen. Kunde de inte ha skrivit det i instruktionerna också. ????
Svar på tråden Hjälp mig få av överdrag