• Thu 8 Aug 2019 07:40
    541 visningar
    10 svar
    10
    541

    Missfall. När fick ni tillbaka mensen/blev gravid igen?

    Hej vi fick missfall i vecka 9+2 för ca 3 veckor sedan. Allt kom ut utan problem. Vi vill försöka igen och undrar hur snart ni blev gravida och när mensen kom tillbaka efter ett missfall?

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Missfall. När fick ni tillbaka mensen/blev gravid igen?
  • Anonym (Efter­)
    Thu 8 Aug 2019 09:19
    #1

    Beklagar ditt missfall.

    Jag fick missfall i v.9. Efter missfallet kom ägglossningen efter en vecka och mensen kom 2 veckor efter det så allt som allt 3 veckor.

    Veckan efter missfallet gjorde jag vul för att se så allt kommit ut, vilket det hade gjort. Läkaren sa då att jag hade ägglossning och rådde mig att vänta 1 mens. För om det skulle finnas nån liten rest kvar så skulle det följa med mensen ut.

    Vi körde på vid nästa äl och och det tog sig på en gång. Är nu i v.17+0

  • Anonym (Först­a äl)
    Thu 8 Aug 2019 09:39
    #2

    Jag fick missfall i vecka 6+3, ägglossningen kom ca 3 veckor efter missfallet och blev då gravid igen och är nu i vecka 35

  • Anonym (Horte­nsian)
    Thu 8 Aug 2019 09:45
    #3

    Precis som ovanstående, MF i vecka 9. Allt kom ut av sig själv, hade dock positivt ÄL och gravtest ca 18 dagar efteråt. Försökte ändå runt ÄL (2 v efter MF) men tog sig inte in annan mensen. Mensen kom dock i rätt tid, dag 26. Fick på ÄL rätt dag efter mens och då tog det sig direkt! Så inom loppet av 2,5 mån är vi nu i vecka 7 igen :) <3

  • Anonym (Horte­nsian)
    Thu 8 Aug 2019 10:00
    #4

    Precis som ovanstående, MF i vecka 9. Allt kom ut av sig själv, hade dock positivt ÄL och gravtest ca 18 dagar efteråt. Försökte ändå runt ÄL (2 v efter MF) men tog sig inte in annan mensen. Mensen kom dock i rätt tid, dag 26. Fick på ÄL rätt dag efter mens och då tog det sig direkt! Så inom loppet av 2,5 mån är vi nu i vecka 7 igen :) <3

  • Thu 8 Aug 2019 10:32
    #5
    Anonym (Hortensian) skrev 2019-08-08 10:00:25 följande:

    Precis som ovanstående, MF i vecka 9. Allt kom ut av sig själv, hade dock positivt ÄL och gravtest ca 18 dagar efteråt. Försökte ändå runt ÄL (2 v efter MF) men tog sig inte in annan mensen. Mensen kom dock i rätt tid, dag 26. Fick på ÄL rätt dag efter mens och då tog det sig direkt! Så inom loppet av 2,5 mån är vi nu i vecka 7 igen :) <3


    h

    Tack för svar! Och stort grattis till nya graviditeten. :)
  • Thu 8 Aug 2019 10:33
    #6
    Anonym (Första äl) skrev 2019-08-08 09:39:58 följande:

    Jag fick missfall i vecka 6+3, ägglossningen kom ca 3 veckor efter missfallet och blev då gravid igen och är nu i vecka 35


    Tack för svar! Åh tänk snart är bebis här :) grattis!
  • Thu 8 Aug 2019 10:35
    #7
    Anonym (Efter) skrev 2019-08-08 09:19:35 följande:

    Beklagar ditt missfall.

    Jag fick missfall i v.9. Efter missfallet kom ägglossningen efter en vecka och mensen kom 2 veckor efter det så allt som allt 3 veckor.

    Veckan efter missfallet gjorde jag vul för att se så allt kommit ut, vilket det hade gjort. Läkaren sa då att jag hade ägglossning och rådde mig att vänta 1 mens. För om det skulle finnas nån liten rest kvar så skulle det följa med mensen ut.

    Vi körde på vid nästa äl och och det tog sig på en gång. Är nu i v.17+0


    Grattis till nya graviditeten! Låter ju bra att vänta en mens. Ja har nog vilketsom missat första ÄL så går och väntar på nästa mens. Va snabbt du ?kom igång? efter missfallet.
  • Anonym (Efter­)
    Thu 8 Aug 2019 10:40
    #8
    Tjofsan01 skrev 2019-08-08 10:35:45 följande:

    Grattis till nya graviditeten! Låter ju bra att vänta en mens. Ja har nog vilketsom missat första ÄL så går och väntar på nästa mens. Va snabbt du ?kom igång? efter missfallet.


    Tack!

    Ja, jag har tur på det sättet.

    Jag har två barn sedan innan och mensen har kommit efter 4 veckor då. Jag har inte ammat pga problematik vilket är tråkigt men då är det skönt att kroppen kan hitta tillbaka.

    Hoppas det tar sig fort för er nu :)

    Jag var orolig i början av den här graviditeten för jag blödde mellan v.6-v.11 så jag trodde genast missfall men så var det inte :)
  • Anonym (Mary)
    Thu 8 Aug 2019 15:59
    #9

    Som många andra ovan, jag hade ett missfall i vecka 7 (tog ca 10 mån att bli gravid), fick mens efter ca en månad, och sen blev jag gravid på nästa ägglossning!

  • Anonym (M)
    Thu 8 Aug 2019 22:54
    #10

    1a mf i v.6 mens igen 1månad efter.

    2a mf i v.6 blev gravid och daterad befruktning var ca 3v efter mf så mensen borde kommit efter 5v.

Svar på tråden Missfall. När fick ni tillbaka mensen/blev gravid igen?