• Thu 8 Aug 2019 10:35
    3610 visningar
    14 svar
    14
    3610

    Ni som har ägglossningssmärta - har ni det varje månad?

    Som rubriken lyder: ni som kan känna av era ägglossning känner ni den varje månad?

    Jag har alltid alltid känt min. Vet exakt när jag har ägglossning då jag får fruktansvärt ont.

    Men nu känner jag inget annat än liiiiite molvärk och ska ha ägglossning idag / igår.

    Jag brukar alltid känna i höger äggstock och funderar på Hur andra har.smörta varannan månad höger vänster eller hur har ni det och känner bi varje månad eller kan nu ha ägglossningen trots utebliven smärta?

  • Svar på tråden Ni som har ägglossningssmärta - har ni det varje månad?
  • Thu 8 Aug 2019 10:51
    #1

    Jag känner min ägglossning varje månad. Alltid i vänster äggstock. Får också sjukt ont så den går inte att missa. Men det kan ju absolut vara så att din ägglossning uteblev denna månad eller att den är sen. Har du gjort ägglossningstest?

  • Thu 8 Aug 2019 12:45
    #2

    Jag får ägglossningssmärta från den sida ägget lossar från (bekräftats några gånger med vul). Ca 8 av 12 gånger/år ägglossar jag från vänster sida. 3/12 från höger och 1 gång per år från båda samtidigt. Har hänt ca 3 månader totalt att äl smärtan uteblivit vilket jag tolkat som att jag haft en cykel utan äl.

  • Anonym (Ja)
    Thu 8 Aug 2019 12:57
    #3

    Ja, men enbart på höger sida. Trånga äggledare misstänker dom just där.

  • Anonym (Anna)
    Thu 8 Aug 2019 16:33
    #4

    Innan första barnet hade jag aldrig haft mensvärk eller värk vid äl. Efter första barnet fick jag jätteont vid äl och även mensvärk varje månad. Kände alltid vilken sida ägget släppte på. Efter andra barnet försvann allt igen, inte ont vid äl och bara lite öm vid mens. Konstigt men klagar ej :)

  • Anonym (Bibi)
    Thu 8 Aug 2019 17:26
    #5

    Jag har ägglossningssmärta men känner av det olika mycket från månad till månad.

    Ibland har jag jätteont i hela underlivet och nedre magen och det kan stråla ner i ljumskarna och benen. Ibland känns mer bara som molvärk vid ena äggstocken.

    Jag har inte tänkt på om den helt har uteblivit någon månad, oftast brukar jag känna av nåt iaf. Men eftersom det kan variera i styrka så skulle man ju antagligen kunna ägglossa helt utan smärta också?

  • Thu 8 Aug 2019 18:04
    #6

    Tack för era svar.

    jag är förstås rädd att jag ska inte ha någon ägglossning denna månad man vill ju inget hellre än att bli gravid nu!

    Har haft lite molvärk idag.. kan man ha ägglossning ändå tror ni?

    Jag får aldrig utslag på ägglossningstest bara svagt svagt.

  • Anonym (Bibi)
    Thu 8 Aug 2019 18:16
    #7
    bligravid123 skrev 2019-08-08 18:04:47 följande:

    Tack för era svar.

    jag är förstås rädd att jag ska inte ha någon ägglossning denna månad man vill ju inget hellre än att bli gravid nu!

    Har haft lite molvärk idag.. kan man ha ägglossning ändå tror ni?

    Jag får aldrig utslag på ägglossningstest bara svagt svagt.


    För att inte missa en chans så hade jag nog räknat det som ägglossning iaf trots utebliven smärta.
  • Thu 8 Aug 2019 18:31
    #8

    Jag kände ägglossningen varje månad genom att ena äggstocken blev svullen och öm, samt att det molade/värkte i magen. Under ägglossningen de dagar jag antar att jag blev gravid bägge gångerna så slutade det att värka och ömma dagen efter sexet och sedan visade det plus på stickorna efter runt 8-10 dagar. Kan ju ha skett något undantag någon månad där jag inte blev lika öm och svullen men det har jag inte noterat och lagt på minnet, oroa dig inte

  • Thu 8 Aug 2019 18:33
    #9
    ballerinakakaoreo skrev 2019-08-08 18:31:40 följande:

    Jag kände ägglossningen varje månad genom att ena äggstocken blev svullen och öm, samt att det molade/värkte i magen. Under ägglossningen de dagar jag antar att jag blev gravid bägge gångerna så slutade det att värka och ömma dagen efter sexet och sedan visade det plus på stickorna efter runt 8-10 dagar. Kan ju ha skett något undantag någon månad där jag inte blev lika öm och svullen men det har jag inte noterat och lagt på minnet, oroa dig inte


    Kan tillägga att jag oftast kände på högersidan och bara få gånger på vänstersidan. Men så länge man får mens så har oftast ägglossningen blivit av ändå. Använd ÄL-tester för att vara säker om det inte värker
  • Anonym (Endo?­)
    Thu 8 Aug 2019 18:34
    #10
    bligravid123 skrev 2019-08-08 10:35:58 följande:

    Som rubriken lyder: ni som kan känna av era ägglossning känner ni den varje månad?

    Jag har alltid alltid känt min. Vet exakt när jag har ägglossning då jag får fruktansvärt ont.

    Men nu känner jag inget annat än liiiiite molvärk och ska ha ägglossning idag / igår.

    Jag brukar alltid känna i höger äggstock och funderar på Hur andra har.smörta varannan månad höger vänster eller hur har ni det och känner bi varje månad eller kan nu ha ägglossningen trots utebliven smärta?


    Har du endometrios?
  • Fri 9 Aug 2019 06:56
    #11
    Anonym (Endo?) skrev 2019-08-08 18:34:48 följande:

    Har du endometrios?


    Nej inte vad jag vet....ingen gynekolog har sagt något om det. Hur vet man det? Hur testar man Det?
  • Anonym (Endo?­)
    Fri 9 Aug 2019 13:15
    #12
    bligravid123 skrev 2019-08-09 06:56:54 följande:

    Nej inte vad jag vet....ingen gynekolog har sagt något om det. Hur vet man det? Hur testar man Det?


    Det ser man först genom en tillhålsoperation. Det syns inte genom en vanlig gynundersökning.
  • Fri 9 Aug 2019 21:49
    #13

    Jag har inte smärta varje månad. Kanske 6-7 ggr per år som jag får riktigt riktigt svinont= vaknar mitt i natten av smärta, kan ej gå på toa, svullen mage etc. jag hade ingen smärta denna månad men fick utslag på ÄL test så jag antar att jag har smärtor ibland och ibland inte trots ÄL.

  • Wed 14 Aug 2019 20:17
    #14

    Å det bådar gott....bara att vänta och se vad stickan säger om.en vecka

Svar på tråden Ni som har ägglossningssmärta - har ni det varje månad?