• Anonym (Anonym234)

    Negativt eller positivt att säga ja till att åka på utredningshem?

    Jag har märkt att MÅNGA människor är negativa till att föräldrar svarar ja till att åka på ett utredningshem och jag undrar varför? Vad är det negativa med att att säga ja, visa att man är en bra förälder och att även visa att man är positiv till att ta emot hjälp? Vad har folk emot just utredningshem?

    Jag har varit på ett utredningshem som var väldigt negativt och jag har förstått att alla såna platser inte är likadana men varför är folk så otroligt negativa när detta kommer upp? Varför ser det dåligt ut för en förälder att tacka ja?

    Ett utredningshem är ju till för att man ska få en chans att visa att man kan ta att om sitt/sina barn och att man i slutändan ska kunna få den hjälp och stöd man behöver! Sen att alla inom socialtjänsten eller vissa utredningshem inte är bra, för det har jag själv varit med om men jag skulle vilja höra fler som kanske varit med om detta själv och vad andra personer tycker om socialen och att dom skickar familjer till utredningshem?

  • Svar på tråden Negativt eller positivt att säga ja till att åka på utredningshem?
  • neverpreggo

    Är det inte lättare att putta upp en tråd istället för att göra en massa nya hela tiden om samma sak?

  • neverpreggo

    På FL finns samlas många som hatar socialtjänsten och gillar att spy galla över detta så snarare att kommentarerna kommer av det skälet istället för att de tycker att det ser dåligt ut att tacka ja.

  • Anonym (Anonym234)
    neverpreggo skrev 2019-08-08 19:58:37 följande:

    På FL finns samlas många som hatar socialtjänsten och gillar att spy galla över detta så snarare att kommentarerna kommer av det skälet istället för att de tycker att det ser dåligt ut att tacka ja.


    Jo jag har märkt att det finns många negativa personer här angående socialen. Skulle vara kul att veta mer om varför ;) är väl liksom inte bara jag som varit med om negativa eller positiva saker med dom om man säger så
  • Tecum

    De som är negativa är de som är olämpliga som föräldrar och där socialtjänsten haft goda skäl att ingripa. Så tolkar jag det.

  • Anonym (Anonym234)
    Tecum skrev 2019-08-08 20:04:56 följande:

    De som är negativa är de som är olämpliga som föräldrar och där socialtjänsten haft goda skäl att ingripa. Så tolkar jag det.


    Ja det har du faktiskt rätt i! Många socialarbetare känns ju som att dom enbart vill jävlas med föräldrar även fast dom vet att föräldrarna gör allt rätt. Alltså att dom jävlas fast dom inte borde!
  • Anonym (Anonym234)

    Finns det nån därute som faktiskt har varit på ett utredningshem?

Svar på tråden Negativt eller positivt att säga ja till att åka på utredningshem?