• Thu 8 Aug 2019 20:00
    1599 visningar
    1 svar
    1
    1599

    Funkar basiron för dig?

    Hej. Jag vill ha hjälp och åsikter om detta basiron som ska motverka finnar och acne. Har mer eller mindre finnar och ja känner att jag verkligen vill testa detta. Men hur funkar det? När har ni som använt det sett någon skillnad? Är lite kluven om jag ska testa det eller inte. Använder ni krämen över hela ansiktet eller bara där ni vet att finnar/ acne dyker upp? Hur ofta använder ni detta? Ja allt vill jag veta. Hoppas jag får massor av super tips och råd! :)

  • Svar på tråden Funkar basiron för dig?
  • Tangia­bleArc
    Thu 8 Aug 2019 22:08
    #1

    Jag använde Basiron i många år, alldeles för många. Det är väldigt starkt och jag skulle rekommendera att du bara behandlar fokalt, dvs där det behövs, och gör uppehåll med ett par månaders mellanrum för att se om det fortfarande behövs. Fungerar det inte inom ett par veckor så gå vidare med annan behandling (via läkare). Och om du har cystisk acne (djupa smärtsamma bölder) så behöver du kraftigare behandling, ingen idé då att stressa huden med Basiron utan man bör gå direkt på Tetralysal eller Isotretinoin enligt de senaste behandlingsrekommedationerna. Lycka till!

    Det stjälpte mer än hjälpte för mig, men det var p.g.a. att jag försökte behandla en alldeles för svår acne med det. Min hud har fortfarande inte återhämtat sig trots att det gått över 10 år sen jag slutade.

Svar på tråden Funkar basiron för dig?