• Anonym (Mia)

    Ska inte göra ett skit jag heller!

    Ska bli intressant och se hur det ser ut efter en vecka när jag inte gör något i hemmet.

    Fler som vill hänga på?

  • Svar på tråden Ska inte göra ett skit jag heller!
  • Anonym (Grabben bredvid)

    Gör du verkligen så mycket om du tänker efter då? Jag menar, tjejer har en tendens att överdriva och lägga ihop känslor och praktik.

  • Anonym (K)

    Varför prova? Vad vill du få ut av det?

    Om du inte är nöjd med att göra Allt hemma är det väl bättre att säga det till övriga i hushållet och inte bete sig som ett barn?

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (K) skrev 2019-08-09 11:59:48 följande:

    Varför prova? Vad vill du få ut av det?

    Om du inte är nöjd med att göra Allt hemma är det väl bättre att säga det till övriga i hushållet och inte bete sig som ett barn?


    Var står det att TS inte sagt något eller försökt lösa det?

    Eller du tog bara för givet att TS gjort allt  hela tiden utan att säga ett ord om det och nu tröttnat?
  • Anonym (Maken)
    Anonym (Mia) skrev 2019-08-09 11:41:40 följande:

    Ska bli intressant och se hur det ser ut efter en vecka när jag inte gör något i hemmet.

    Fler som vill hänga på?


    Jag hänger på!

  • MsFry
    Anonym (K) skrev 2019-08-09 11:59:48 följande:

    Varför prova? Vad vill du få ut av det?

    Om du inte är nöjd med att göra Allt hemma är det väl bättre att säga det till övriga i hushållet och inte bete sig som ett barn?


    Eller så slutar andra i familjen att bete sig som bebisar och gör sin del. Absurt förminskande från ditt håll av övriga familj att förutsätta att de inte förstår att det är max okul för en familjemedlem att göra alla sysslor.
  • Anonym (H)

    Nej, men jag förstår dig. Har också delat hem med en fullständigt hopplös person. Slutade med att vi gick isär, inte enbart för att han inte städade, men han hade lite samma inställning till mycket annat. Om det var viktigt för mig fick jag fixa det själv helt enkelt.

    Men jag vill varna för att din strejk kanske inte kommer ge nåt annat ön att det blir svårare att komma ikapp när du själv tröttnar. Exet behöll vårt då nyrenoverade hus och nu drygt 3 år senare går det knappt gå in där för att det är så äckligt och igengrott både inom- och utomhus. Han har inte tagit tag i ett skit. Disk står och möglar, toaletten är svart, döda blommor i fönsterna (som inte tvättats sen jag flyttade) och smutstvätt ligger i drivor. Skulle inte förvåna mig om sängkläderna legat på sennjag flyttade...

    Min nuvarande sambo tar ansvar på samma sätt som jag och vem som gör vad handlar mer om vem som kom dit först.

  • Anonym (Bebis?)
    Anonym (Grabben bredvid) skrev 2019-08-09 11:57:19 följande:

    Gör du verkligen så mycket om du tänker efter då? Jag menar, tjejer har en tendens att överdriva och lägga ihop känslor och praktik.


    Oj brukar dom? Konstigt att denna kommentar kommet från en kille själv. Så du menar att det är männen som gör mest hemma? Konstigt då att så många kvinnor är utbrända pga att dom lever med jättebebisar som spelar dator hela dagarna eller sover medan hon gör allt annat kring hem och barn. Men det är väl bara inbillning för dom överdriver ju det hela enligt dig.
  • Mrs Moneybags

    Prova det. Men om det inte funkar skulle jag boka in en städare som kommer varje vecka och skicka räkningen till den lata partnern. 

  • Pentra

    Jag har testat det, fast bara under 3-4 dagar. He----e vad jag fick röja och städa sedan! För mig gav det ingen positiv effekt; det var snarare som att skjuta mig själv i foten. Inget jag direkt frivilligt gör om. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Zaxika

    En vecka räcker nog inte. Ställ in dig på en månad. Och sen när det här gått en månad så lägger du dig på absolut lägsta nivå och ser till att bara göra hälften av det gemensamma. Inte mer. Börjar det se trevligt ut så kommer de andra där hemma tycka att det duger "Ja nu är allt som vanligt igen".

    Ska ni träffa folk? Var hemma hos andra. Eller ute.

    Lycka till!

Svar på tråden Ska inte göra ett skit jag heller!