• Hubbe
    Fri 9 Aug 2019 13:56
    1569 visningar
    3 svar
    3
    1569

    Gjorde ett misstag i trafiken idag

    Hej allihopa. Jag gjorde ett misstag i trafiken idag på tidig morgon som jag aldrig gjort tidigare under mina 5 år jag haft körkort och vill därför få input från er då detta chockade mig mycket. Jag krockade inte med någon och inte blev någon skadad heller.

    Det som hände var att jag ?råkade? köra in på fel sida på en rondell och som tur var fanns endast 2 bilar på denna rondell där en av bilarna väjade undan för mig inne i rondellen och den andra bilen som var utanför rondellen tutade på mig. Jag lyckades efter att ha kört runt 2 gånger inne i rondellen hitta ut snabbt till rätt sida av vägen men jag bokstavligen skrek som en galning inne i bilen när jag insåg redan innan första gången jag körde runt rondellen faran jag utsatte mig själv och andra för.

    Samtidigt när jag körde upp upp till rondellen från motorvägen kände jag hur sjuk jag blev i feber och det var som jag tappade min syn sådär som att min syn blev dimmig. Men det är ingen ursäkt för mitt misstag. När jag kom till fram jobbet kräktes jag i en toa och blev illamående och åkte raka vägen hem efter att ha meddelat chefen.

    Själv önskar jag att jag hade stannat för att visa mitt djupa ånger och ursäkt till bilföraren som väjade för mig men det kanske hade gjort det värre.

    Har någon här en liknade erfarenhet att dela med sig? Tror ni mitt regnummer togs av någon och där jag blev anmäld?

  • Svar på tråden Gjorde ett misstag i trafiken idag
  • Fri 9 Aug 2019 15:17
    #1

    Chilla, du kommer inte bli anmäld. Dessutom har polisen redan fullt upp med skjutningar, sprängningar och våldtäkter. Du gjorde ett misstag och du har förstått vad det var du gjorde för fel. Släpp det och gå vidare.

    De andra förarna kunde inte bry sig mindre om du stannade och bad om ursäkt. Efter tio minuter var du redan bortglömd. Folk bryr sig mindre än du tror.

    Krya på dig.

  • Fri 9 Aug 2019 16:27
    #2

    Uppsök läkare.

  • Fri 9 Aug 2019 17:56
    #3

    Säg inget till läkaren om ditt misstag! Då rapporterar han till transporstyrelsen och då riskerar du ditt körkort.

Svar på tråden Gjorde ett misstag i trafiken idag