• LinaLinnea

    Vecka 41 - när ska det starta?!

    Jag vet att man inte ska klaga men jag har nu gått över tiden med 5 dagar (tredje barnet) och jag tror inte att jag kan bli mer varm eller svullen än jag är nu. Fötterna ser ut som köttklumpar och jag kan nästan känna vätskan klaffsa runt när jag försöker gå. Kan inte sova på nätterna heller och börjar bara bli allmänt less på att inget händer :(

    Börjar undra om de ska behöva sätta igång en eller om det startar spontant.

    Någon annan som går som på nålar och bara väntar på att det ska starta?

  • Svar på tråden Vecka 41 - när ska det starta?!
  • cleoeme

    Nu har jag 6 veckor kvar till BF. Men har du provat hallonbladste? Det ska göra livmodern redo.

  • LinaLinnea
    cleoeme skrev 2019-08-09 17:39:36 följande:

    Nu har jag 6 veckor kvar till BF. Men har du provat hallonbladste? Det ska göra livmodern redo.


    Provade detta förra graviditeten men det hände inte mycket :-/
  • LinaLinnea
    lillagullefjun skrev 2019-08-10 10:31:42 följande:

    BF på onsdag 14/8, vill bara att det ska starta nuuuuu!


    Samma här. Nu får det ta mig tusan starta!! Imorgon har jag gått över tiden med 1 vecka :( Idag är han lite lugnare i magen. Brukar det vara så innan förlossningen startar kanske? :)
  • cleoeme
    LinaLinnea skrev 2019-08-10 17:20:50 följande:

    Samma här. Nu får det ta mig tusan starta!! Imorgon har jag gått över tiden med 1 vecka :( Idag är han lite lugnare i magen. Brukar det vara så innan förlossningen startar kanske? :)


    Nej minskade fosterrörelser är inte normalt. Det ska tas på allvar! Du borde kontakta förlossningen om du upplever minskade rörelser. Överburenhet kan innebära många risker, blandannat fosterdöd.
  • cleoeme
    LinaLinnea skrev 2019-08-10 17:20:50 följande:

    Samma här. Nu får det ta mig tusan starta!! Imorgon har jag gått över tiden med 1 vecka :( Idag är han lite lugnare i magen. Brukar det vara så innan förlossningen startar kanske? :)


    Nej minskade fosterrörelser är inte normalt. Det ska tas på allvar! Du borde kontakta förlossningen om du upplever minskade rörelser. Överburenhet kan innebära många risker, blandannat fosterdöd.
  • cleoeme
    LinaLinnea skrev 2019-08-10 17:20:50 följande:

    Samma här. Nu får det ta mig tusan starta!! Imorgon har jag gått över tiden med 1 vecka :( Idag är han lite lugnare i magen. Brukar det vara så innan förlossningen startar kanske? :)


    Nej minskade fosterrörelser är inte normalt. Det ska tas på allvar! Du borde kontakta förlossningen om du upplever minskade rörelser. Överburenhet kan innebära många risker, blandannat fosterdöd.
Svar på tråden Vecka 41 - när ska det starta?!