• Anonym (Solar plexus)

Ont i skulderbladen och nu solar plexus

Natten till torsdag vaknade jag av att jag hade jätteont i ryggen mellan skulderbladen. Jag har aldrig ont i ryggen. På kvällen tog jag tom smärtstillande/inflammationsdämpande vilket jag heller aldrig gör.

Vaknade nu på fredagmorgon och hade lite ont fortfarande i skulderbladen men nu har det värsta flyttat sig till mitt i solar plexus. Jag har en väldig tryckkänsla och det gör ont mitt i solar plexus, mitt i bröstet.

Vad kan ha hänt? Jag har inte gjort något speciellt, sovit i samma säng med samma kuddar som alltid och inte lyft något tungt. Ingenting har hänt helt enkelt.

• Svar på tråden Ont i skulderbladen och nu solar plexus
  • alexias mamma

Gallsten?

Googla så kan du kolla. Jag tycker det brukar kännas som att man knäppt en bh lite för hårt. Det gör alltså ont precis mellan brösten ca 5 cm ner

• Anonym (Nu)

Det kan vara en låsning eller något med hjärtat. Jag råder dig att söka hjälp direkt. Ont i axlarna också? Trött?

• Anonym (Solar plexus)
    alexias mamma skrev 2019-08-09 19:07:26 följande:
    Gallsten?

Googla så kan du kolla. Jag tycker det brukar kännas som att man knäppt en bh lite för hårt. Det gör alltså ont precis mellan brösten ca 5 cm ner
    Det var ungefär där det gjorde ont. Kan man även få ont i skulderbladen av gallsten?
    Anonym (Nu) skrev 2019-08-09 19:09:42 följande:
    Det kan vara en låsning eller något med hjärtat. Jag råder dig att söka hjälp direkt. Ont i axlarna också? Trött?
    Jag har ont på baksidan av axlarna som väl är skulderbladen och på ryggen mellan skulderbladen. Var jättetrött och sov till klockan 9 imorse fast jag somnade halv elva igår kväll. Fast då hade jag iofs vaknat till några gånger under natten så det är kanske inte så konstigt om jag sov längre än vanligt då.

• Anonym (Nu)

Men sök hjälp. Jag vill inte skrämma dig men dina symptom kan vara en begynnande hjärtinfarkt. Är det en ständig molande smärta eller hugger till ibland?

• Anonym (Solar plexus)
    Anonym (Nu) skrev 2019-08-09 22:51:08 följande:
    Men sök hjälp. Jag vill inte skrämma dig men dina symptom kan vara en begynnande hjärtinfarkt. Är det en ständig molande smärta eller hugger till ibland?
    Det i ryggen satt i ordentligt i typ 24 timmar men försvann nästan helt med Panodil och det i solar plexus var några timmar i morse. Nu har jag bara lite ont i skulderbladen och väldigt lite i solar plexus. Jag har hjärtproblem i familjen så det skulle kanske inte skada att söka VC men mitt ekg var toppen som gjordes för några år sen. Alltid något.
  • Anonym (Nu)
    Anonym (Solar plexus) skrev 2019-08-09 22:57:50 följande:

Det i ryggen satt i ordentligt i typ 24 timmar men försvann nästan helt med Panodil och det i solar plexus var några timmar i morse. Nu har jag bara lite ont i skulderbladen och väldigt lite i solar plexus. Jag har hjärtproblem i familjen så det skulle kanske inte skada att söka VC men mitt ekg var toppen som gjordes för några år sen. Alltid något.

Att det var toppen för några år sen säger inget i nuläget. Kolla upp detta så fort du kan för att utesluta hjärtat.
  • Pentra

Hjärtproblem, gallsten eller magkatarr? ... /Pentra

Svar på tråden Ont i skulderbladen och nu solar plexus