• Anonym (Ts)

Födde min son vecka 23 förrigår

Jag behöver någon som kan berätta lite positiva berättelser om barn som föddes för tidigt . Jag mår dåligt , kan inte äta eller sova . Min lilla bebis är så liten .... så himla liten . Hittills misstänker läkarna hjärnblödning men får reda på det på måndag för att vara extra säkra .

Snälla någon som har gått igenom likadant ?

• Svar på tråden Födde min son vecka 23 förrigår
  • Anonym (Liten)

Har en bekant som fick en liten i v.26 som bara vägde drygt 400 gram. Det gick i stort sett bra! Sondmatades länge, men har inte hört om några bestående men. Han kom hem från neonatalen strax innan han skulle fötts.

Ta en dag i taget är mitt råd! Och glöm inte ta hand om dig själv också. Din lille behöver dig. Hjärta

• Anonym (V 24)

Beklagar ts. Tyvärr får du inte ha för höga förhoppningar. V 23 är väldigt väldigt tidigt. Ta en dag i taget. Fick en dotter i v 24 som tyvärr inte klarade sig.

• Anonym (V 24)
    Anonym (Liten) skrev 2019-08-09 18:17:01 följande:

Har en bekant som fick en liten i v.26 som bara vägde drygt 400 gram. Det gick i stort sett bra! Sondmatades länge, men har inte hört om några bestående men. Han kom hem från neonatalen strax innan han skulle fötts.

Ta en dag i taget är mitt råd! Och glöm inte ta hand om dig själv också. Din lille behöver dig. Hjärta

Stor skillnad på v 26 och 23 vad gäller chans till överlevnad utan men.
  • Drottningen1970

Ha inte förstora förhoppningar är nåt man kan säga åt en femåring som önskat sig en hund i julklapp det är inget man säger till en mamma som kämpar för sitt barns överlevnad. Självklart ska TS hoppas och tro att det kan gå bra. Hålla tummar och tår och tillbe alla högre makter och älska pyret fullt ut varje minut. Även om det inte skulle gå bra så blir TS sorg knappast mindre för att hon inte haft så stora förhoppningar...

Jag vet en person som föddes i vecka 24. Hon lever och mår hur bra som helst idag när hon är vuxen. Så hopp finns.

• viseversa

Wow du har en stark liten kille. Följer en på Instagram som har en dotter som föddes i v 24+4 tror jag det är. Det går jättebra för henne. Hon är 4år nu. Ta en dag i taget. Och njut av din bebis.

• Anonym (Liten)
    Anonym (V 24) skrev 2019-08-09 18:19:09 följande:
    Stor skillnad på v 26 och 23 vad gäller chans till överlevnad utan men.
    Det vet jag utbildad som jag är. Men vikten är ungefär densamma. Han låg långt under så de tog ut honom då med vett och vilje. Om det inte finns andra fel klarar sig ändå väldigt många för tidigt födda. Men jag ber om ursäkt att jag kom med en solskenshistoria- det fick man ju inte enligt dig!!
  • Anonym (Liten)

Mer än 50% överlever så större chans för det än tvärtom.

• Anonym (R)

Håller alla tummar för att det ska gå bra. Se bara till att äta och glöm inte bort sömnen.

• Ebo88
    Anonym (Ts) skrev 2019-08-09 18:12:46 följande:

Jag behöver någon som kan berätta lite positiva berättelser om barn som föddes för tidigt . Jag mår dåligt , kan inte äta eller sova . Min lilla bebis är så liten .... så himla liten . Hittills misstänker läkarna hjärnblödning men får reda på det på måndag för att vara extra säkra .

Snälla någon som har gått igenom likadant ?

Grattis till er lille son!!

Men jag beklagar er situation!!

Jag är bekant/känner många som har fått prematur/extrem prematur då jag själv födde en pojke i v.24+5.

Majoriteten av kvinnorna i gruppen har barn som överlevde. En pojke föddes i v.23+2 och han mår jättebra! Han fick hjärnblödning men fick en shunt inopererad och mår bra idag!!

Om du vill så skriv ett meddelande så kan jag bjuda in dig i Facebook gruppen om du vill prata med andra föräldrar med erfarenhet.

Dom små är otroligt starka och vården är otroligt bra! Jag hoppas allt går bra för er!!
  • Anonym (Lina)

Åh. Jag håller tummarna för er! Det kan gå vägen och våga verkligen hoppas det. Det är tidigt, men det finns en chans, annars hade man inte ens försökt. Ta hand om dig själv också och våga ställa frågor.

Stor kram

• Anonym (Prematurmamma)

Jag har fått barn i vecka 23. Det var några tuffa år och ingen dans på rosor men nu är det mesta bra. Det finns en bra grupp på FB, extremprematur - föräldragrupp.

Svar på tråden Födde min son vecka 23 förrigår