• Anonym (Kvinn­a)
    Sun 11 Aug 2019 14:34
    655 visningar
    4 svar
    4
    655

    Sluta med subutex

    Hej

    Behöver råd med att sluta med subutex(subuxone) på egen hand. Har ätit den till och från under flera års tid. Jag har minskat dosen rejält sista två åren och även haft uppehåll. Ibland har jag varit inne på och söka Laro men det känns inte som ett alternativ. Då jag vill vara helt fri från mediciner. Åt flera mediciner innan bla lugnande, antidepressiva, värkmediciner, adhd medicin. Men slutat med dom för något år sedan.

    I tre dagar har jag ätit 1/8 av en tablett. En del säger att lugnande kan hjälpa men vill inte bli beroende av det.

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Sluta med subutex
  • Fri 10 Jan 2020 13:46
    #1

    Har du lyckats med att sluta.

  • Anonym (Bupre­n)
    Fri 10 Jan 2020 15:18
    #2

    Jag slutade med dagligt subutexbruk (via vården).

    Jag trappade ner dosen från ca 16mg/dag till 1mg/dag och sedan bröt jag helt. Jag hade en helvetisk avtändning i ca 2 veckor. Hade endast några starköl och Lergigan för sömnhjälp och dimor för att lugna magen lite.

    I ca 3 månader mådde jag skit, konstant känsla av influensa. Upp till ett år så frös jag alltid trots att jag svettades som en dåre. Myrkrypningar, rinnande näsa, diffus muskel och ledvärk och kroniska diareer.

    Detta avtog saaaakta men säkert och ca 2 år efter så kände jag att jag mådde helt ok. Jag måste fortfarande äta 2st Dimor varje kväll för att magen skall vara normal men har nu varit ren i 7 år. Det bästa jag någonsin gjort, men det var ett helvete.

  • Anonym (Bupre­n)
    Fri 10 Jan 2020 15:20
    #3

    Ett tips: träna hård styrketräning på gym. Det hjälper mot diffusa smärtor, sömnlöshet och framförallt känslan av att alltid frysa trots att man svettas. Vänta kanske 2 månader innan du börjar bara så kroppen kan vila lite.

  • Fri 10 Jan 2020 15:34
    #4

    Ush Subutex är verkligen ett ???? gift att sluta med om man måste.Det fungerar för många men är helt sjukt svårt att sluta med .Men grattis du är en hjälte få förunnat..

Svar på tråden Sluta med subutex