• StillAwake

    Ångest över jobbet

    Hej.

    Jag har sådan ångest över mitt jobb. På min ledighet kan jag inte riktigt slappna av och njuta av ledigheten utan har istället ångest inför att börja jobba igen. När jag får ångest så får jag svårt att andas, får hjärtklappning och kan om nätterna vakna med smärta kring hjärtat.

    Anledningen till att jag får ångest över mitt arbete är för att jag verkligen inte trivs på jobbet. Det är ett fruktansvärt tråkigt och monotont arbete. Jag har dessutom inga att vara med på jobbet. Det är antingen betydligt äldre än mig eller så är det 20 åringar. Jag är 30 plus och småbarnsförälder. Har inget gemensamt med någon. Det är två yngre tjejer som gör allt för att frysa ut mig på jobbet också. De hälsar aldrig och beter sig allmänt illa mot mig. De snackar otroligt mycket skit bakom min rygg och försöker få andra att tycka illa om mig. Detta är inget jag kan bevisa för chefen och därmed kan jag inte berätta för chefen vad som försigår. Hade chefen ställt dom mot väggen så hade de bara blånekat och så hade de snackat skit om mig ännu mer efteråt.

    Jag har börjat söka lite andra jobb, men annars vet jag inte vad jag ska göra. Jag kommer inte att orka så mycket mer. Orkar knappt ta mig till jobbet längre. Mår riktigt dåligt.. Vill inte bli sjukskriven heller. Någon som känner igen sig? Någon som har tips på hur jag ska kunna må bättre?

  • Svar på tråden Ångest över jobbet
  • Tonårsmamman1

    Det enda rådet jag kan ge dig är att byta jobb. Nu vet jag inte vad du jobbar med, men det viktigaste är ju att du byter jobb nu, till vad spelar mindre roll.

  • Tintin i Amerika

    Jag förstår ditt problem.
    det du kan göra är att bli mognare som person först och blir mer medveten och skaffa mer kunskap tex läs gå kurser inom psykologi så du får känna hur andra människor fungerar och det sociala samspelet.

    Du byter energier inom dig. då lovar jag dig att det mesta kommer lösa sig men inte allt och inte alltid. 
    Du kan byta jobb denna gången men använd inte återkommande det som en flykt från dig själv. 

    Jag har det haft tuff med det sociala samspelet men lärt mig och nu trivs jag som fisken i vattnet. Utan att jag vantrivs! 
    Använd mkt humör. gör skämt av människor för dig själv det finns mkt hos andra som man kan tycka är roligt och underhållande 
    det kan vara utseendet beteendet mm
    det är så jag överlever 

Svar på tråden Ångest över jobbet