• Anonym (Fundersam)

Happy pancake - hur funkar det?

Kortfattat. Jag har träffat en kille på HP och vi har börjat träffas. Vi har båda kvar våra konton men jag har loggat ut. Eftersom han är dålig på att höra av sig i perioder har jag börjat logga in då och då för att kolla om han är aktiv där och då när jag tittar på vår konversation där står det typ aktiv igår, eller aktiv för en timme sedan. Att han inte loggat ut från kontot vet jag... men betyder aktiv då att han varit aktiv? Eller kan det vara någon som besökt hans profil och då visas han som aktiv?

Han är väldigt övertygande när han säger att han inte är aktiv... men det verkar konstigt...

• Svar på tråden Happy pancake - hur funkar det?
  • Anonym (Jo)

Aktiv betyder att han varit inne på HP.

• Sandra99a

Han är aktiv och ljuger alltså för dig. Vill du verkligen inleda något men en sån människa?

• Anonym (Fundersam)

Ja det är väl så... jag fattar inte varför bara? Kanske tänker han att jag är bra att ha så länge? Ja det vet ju varken ni eller jag?

Saken är att han är så enormt övertygande när han säger att han inte är aktiv där, så i stunden tror jag honom men sedan kommer tvivlet...

Och jag fattar liksom inte.. vi har ju nyss träffats. Vill han inte vara med mig är det ju bara att säga det...

• Sandra99a
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-08-11 18:31:54 följande:

Ja det är väl så... jag fattar inte varför bara? Kanske tänker han att jag är bra att ha så länge? Ja det vet ju varken ni eller jag?

Saken är att han är så enormt övertygande när han säger att han inte är aktiv där, så i stunden tror jag honom men sedan kommer tvivlet...

Och jag fattar liksom inte.. vi har ju nyss träffats. Vill han inte vara med mig är det ju bara att säga det...

Han vill säkert vara med dig... samtidigt som han är med andra.
  • Anonym (?)

Vad säger han när du berättar att du ser att han är aktiv?
  • Anonym (Fundersam)

Någon gång har han sagt att han öppnat appen av misstag. Ett par gånger har han sagt att nej han är inte aktiv och att han inte fattar att det ser ut så för mig...

• Anonym (E)

Man ser väl inte saker som ?inloggad senaste timmen? på HP? Bara om man är online nu eller vilken dag man senast var det? Hur som helst - står det att han är online eller var det senast då och då så stämmer det. Det vill säga han är online eller var online senast då. Har varit medlem där i många år, så jag vet. Statusen uppdateras inte av att någon kollar på ens profil, skickar meddelanden etc. Han ljuger dig uppenbarligen rakt upp i ansiktet och det hade defintivt varit mer än tillräckligt för att jag skulle bryta kontakten med människan. Du bör göra samma sak. Han har bevisat att han är en oseriös lögnare som absolut inte går att lita på. Dra innan han sårar dig på riktigt.

• Anonym (Fundersam)

Ja det är väl så att han ljuger. Men han gör det så bra! Att han ör inloggad och inte loggat ut, det vet jag om. Men när jag går in på våra meddelanden ser jag alltså tex att han var aktiv igår. Jag vet inte om han vet att jag kan se det utan att gå in på hans profil? Jag har bara loggat in då och då för att se vad han gör. Dessutom kan han ju ha andra dejtappar med...

Ja jag borde dumpa. Tycker detta är så konstigt bara. Vi är båda runt 40 så han borde vara mogen nog att vara ärlig...

• Anonym (japp aktiv!)

Ja aktiv betyder att man varit inne, står även datum vid senaste inlogget. Konstigt beteende om han samtidigt säger att han inte är aktiv. Många har anonyma konton där och kollar varandra kan jag varna dig för.

Personligen skulle jag inte avaktivera förrän jag var seriös med någon. Haft killar som blivit skitsura och krävt att jag ska logga ut efter 2 dagars skrivande ungefär.

Jag hade kvar mitt konto visserligen icke aktivt under hela min förra relation. Är helt enkelt nätberoende-
  • Anonym (qwerty)

Men du loggar ju in, varför är det ok? Han kanske också loggar in för att kolla dig?

Jag råkade ut för en kille som gjorde som du. Första gången han blev sur hade vi ju inte pratat om det och det var så nytt att jag hade några lösa trådar igång där och alltså loggade in ibland. Men då slutade jag med det. Efter två veckor blev jag dock lite nyfiken och loggade in för att se om han var inloggad, och det var han ju. Han såg att jag varit in och blev så sur att han bröt och blockade mig och vägrade svara när jag ringde. Jag förstod aldrig varför det var ok för honom att logga in och kolla mig men inte tvärt om. 

Om ni haft den diskussionen att vara exklusiva så varför inte komma överens om att båda pausar sina medlemsskap helt?

• Anonym (Fundersam)

Ja nu vet jag... bad en vän som har ett HP konto att gilla hans profil och det tog inte mer än en kvart innan han skrev ett långt meddelande till henne.

Så han ljög, hela tiden....

Magkänslan var rätt.

• Sandra99a
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-08-12 17:09:26 följande:

Ja nu vet jag... bad en vän som har ett HP konto att gilla hans profil och det tog inte mer än en kvart innan han skrev ett långt meddelande till henne.

Så han ljög, hela tiden....

Magkänslan var rätt.

Fyfarao, vilket vidrigt jävla avskum! Nu vet du iallafall, och skatta dig lycklig att det förhållande inte hade kommit längre än såhär.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (E) skrev 2019-08-11 20:34:42 följande:

Man ser väl inte saker som ?inloggad senaste timmen? på HP? Bara om man är online nu eller vilken dag man senast var det? Hur som helst - står det att han är online eller var det senast då och då så stämmer det. Det vill säga han är online eller var online senast då. Har varit medlem där i många år, så jag vet. Statusen uppdateras inte av att någon kollar på ens profil, skickar meddelanden etc. Han ljuger dig uppenbarligen rakt upp i ansiktet och det hade defintivt varit mer än tillräckligt för att jag skulle bryta kontakten med människan. Du bör göra samma sak. Han har bevisat att han är en oseriös lögnare som absolut inte går att lita på. Dra innan han sårar dig på riktigt.

Du kanske vet det som jag undrar då... Tydligen står man som online även om man inte typ "är inne" på HP, att det tar ett tag innan systemet reagerar på att man faktiskt inte gör något där, alltså t ex att man loggar in men stänger appen/sidan så att man inte aktivt loggar ut. Har för mig jag har läst någonstans att det tar tio minuter innan systemet visar en som att man inte är online. Vet du hur detta fungerar? Är det så att man verkligen är aktiv på sidan så länge det finns en grön plupp vid personens bild i meddelandelistan eller kan de ha lämnat sidan för ett tag sedan och i så fall hur länge då? Hoppas att du eller någon annan kan svara...
Svar på tråden Happy pancake - hur funkar det?