• Anonym (Poop-Lena)

Dålig i magen av grillad mat?!

Varenda gång jag äter grillad mat blir jag så fruktansvärt dålig i magen, gaser och ja ni vet, lös. Tar bara ca en timme från det att jag ätit tills det är dags för toarally.

Har uppkommit i sommar efter VARJE grillning!! Det verkar inte spela någon roll om det är nöt, fläsk eller kyckling så vad kan det vara jag reagerar på?

Marinaden/grilloljan? Att det blir lite bränt? Håller på att bli tokig och törs inte längre äta borta när det pratas om just grillning!

• Svar på tråden Dålig i magen av grillad mat?!
  • AniieeHär

Tillbehören, kanske? Något av dem. Det verkar ofta vara samma max 10 saker till vad man än grillar i det här landet.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Poop-Lena)

Grönsaker som paprika, tomat, gurka, lök, svamp, potatis osv äter jag utan problem annars så har svårt att tro det :/

• Anonym (Anna)

Dåligt rengjorda galler på grillen? Jag menar, att matrester finns kvar på gallret och sen kommer med på den nygrillade maten?

• Anonym (Poop-Lena)
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-11 22:57:52 följande:

Dåligt rengjorda galler på grillen? Jag menar, att matrester finns kvar på gallret och sen kommer med på den nygrillade maten?

Anonym (Max) skrev 2019-08-11 23:00:24 följande:

Problem med gallan?

Kan det vara så enkelt att det blir bakterier på gallret? Man bränner ju oftast gallret när man startar grillen men ja kanske?

Vet inget om gallan och vilka besvär man skulle kunna ha, det är ingen annan mat som ger mig såna här symptom/ont :(
  • Anonym (K)

Skulle också tippa på smutsig grill. Förstår inte alla som säger att det bara är att elda bort, det är ju ändå vidrigt. Jag blir alltid sjuk och börjar spy när jag grillar hos andra. Vet inte om det är för att jag är känslig eller om det beror på att jag är vegeterian och det finns typ gammalt kött på grillen eller något..

Svar på tråden Dålig i magen av grillad mat?!