• Mon 12 Aug 2019 20:18
    515 visningar
    6 svar
    6
    515

    Ont i bröstet

    Hej!


    Jag är en kille på 22 år och igår högg det till i högra sidan av bröstet. Det sticks till typ i 2 sekunder sen tar det 10-20 min sen sticker det till igen... De sticks alltid på samma ställe. Känner mig lite öm just där det bruka sticka till. Vad tror ni det kan vara? Kanske en muskel eller nåt?

  • Svar på tråden Ont i bröstet
  • Mon 12 Aug 2019 21:23
    #1

    Är du stressad? Muskelspänningar pga stress kan ge denna typen av ?hugg?. Hur mår du i övrigt?

  • Mon 12 Aug 2019 21:25
    #2

    Muskelspänningar är det absolut vanligaste.

    Någon gång kan det bildas små muskelknutor i bröstkorgen som ger stickande smärtor.

    En annan möjlighet är lite irritation av lunghinnorna men detta är relativt ofarligt. Har du prövat ta en omgång ipren?

  • Mon 12 Aug 2019 21:39
    #3
    Ladylovelylocks85 skrev 2019-08-12 21:23:24 följande:

    Är du stressad? Muskelspänningar pga stress kan ge denna typen av ?hugg?. Hur mår du i övrigt?


    Jag har mycket ångest osv. Men det har varit bättre senaste tiden. Tack för ditt svar
  • Mon 12 Aug 2019 21:41
    #4
    Närianien skrev 2019-08-12 21:25:57 följande:

    Muskelspänningar är det absolut vanligaste.

    Någon gång kan det bildas små muskelknutor i bröstkorgen som ger stickande smärtor.

    En annan möjlighet är lite irritation av lunghinnorna men detta är relativt ofarligt. Har du prövat ta en omgång ipren?


    Känner jag där det brukar sticka till är det en knut tror jag.. Sen gör det ont om jag masserar där.


    Tänker alltid det värsta typ cancer osv... Men du tror det är lugnt va?

  • Mon 12 Aug 2019 21:50
    #5
    Salkin skrev 2019-08-12 21:39:20 följande:

    Jag har mycket ångest osv. Men det har varit bättre senaste tiden. Tack för ditt svar


    Säkert ångesten då! Jag har haft samma typ av smärta/hugg i perioder sedan tonåren, är skitläskigt men ofarligt. Ta hand om dig!
  • Mon 12 Aug 2019 21:54
    #6
    Salkin skrev 2019-08-12 21:41:08 följande:

    Känner jag där det brukar sticka till är det en knut tror jag.. Sen gör det ont om jag masserar där.

    Tänker alltid det värsta typ cancer osv... Men du tror det är lugnt va?


    Oftast är det muskulärt eller psykiskt, men såklart om du får svårt att andas ska du söka akut vård.

    Att du är lite öm när du masserar där brukar vara ett bra tecken, tyder oftast på att det sitter mera ytligt, fx muskler. :)
Svar på tråden Ont i bröstet