• loumod

    gravid och äter waran

    Jag är gravid i v4. Äter waran pga av klaffbyte. Barnet var ej planerat och jag slutade genast med waranet igår och övergick till innohept. Nu är jag jätte rädd att det hunnit bli fosterskador samt hur det ska gå att ta sprutorna. Överväger abort. Någon som är i eller varit i samma situation och det har gått bra?

  • Svar på tråden gravid och äter waran
  • Ebo88

    Jag har inte gjort ett klaffbyte men jag har är APC-resistent vilket ger en ökad risk toll blodproppar (hade 6st i vaden 2015) så jag tar Fragmin sprutor varje kväll, har gjort sedan v.5.

    Det är också mot blodproppar

    Jag tror inte waranen har gett fosterskador. Du slutade så pass tidigt. Finns ju kvinnor som inte märker av graviditet förrän senare och då har dom kanske rökt, druckit alkohol och ätit saker som man kanske ska akta sig för.

    Så jag tror det är lugnt :)

  • loumod

    ok vilken v är du nu i? Har du gjort några tidiga ultraljud? går du på många kontroller?

  • Ebo88
    loumod skrev 2019-08-14 10:18:15 följande:

    ok vilken v är du nu i? Har du gjort några tidiga ultraljud? går du på många kontroller?


    Jag är i v.17+6

    1a ultraljud gjorde jag i v.9

    Sen gjorde jag i v.11 pga blödning.

    Kub v.13

    Opererade in cerklage i v.15 så gjorde ultraljud efter det och en vecka efter det för att se så allt var bra.

    Vi ska göra rul den 22/8 när jag är i v.19+0.

    Men om jag ringer pga oro till spec.mödravården så får jag komma på ultraljud när jag vill pga oro, men försöker hålla mig lugn.

    Jag har fött en son för tidigt som inte överlevde och en flicka som dog i magen, därav flera besök.
  • loumod

    tråkigt det som hänt! . Jag har 2 barn sen tidigare innan jag började med waranet. så jag är ganska nöjd som det är nu. Vill inte riskera något. Jag bokade en tid för abort om  2 veckor. Får fundera tills dess och fortsätta med sprutorna.

  • Ebo88
    loumod skrev 2019-08-14 11:22:47 följande:

    tråkigt det som hänt! . Jag har 2 barn sen tidigare innan jag började med waranet. så jag är ganska nöjd som det är nu. Vill inte riskera något. Jag bokade en tid för abort om  2 veckor. Får fundera tills dess och fortsätta med sprutorna.


    Tack

    Gör det och prata med någon om din oro, jag tror som sagt inte att der är nån fara :)
Svar på tråden gravid och äter waran