• Wed 14 Aug 2019 19:25
    1508 visningar
    8 svar
    8
    1508

    Blödning efter orgasm?

    Jättekonstiga tankar men det är väl så det är. Gravid v 7+5 för första gången.. livrädd för MF/MA.

    Har sedan plusset haft ?mensvärk? till och från men läst att det kan vara sä.. natten till i söndags vaknade jag av en orgasm och fick i samband med det SÅ mycket mer mensvärk, verkligen fosterställning där mitt i natten.. Somnade om men hade fortfarande ont när jag vakande på morgonen och hela dagen hade jag bruna spottings... blev livrädd men tänkte att det kanske var sköra slemhinnor. Men på kvällen fick jag en stor flytning. Typ halva var mjölkig och andra halvan som.. kolasås? Inte klumpig men slemmig och verkligen ljusbrun..

    Nu 3 dagar utan spotting, mensvärken är typ kvar men inte lika mycket som innan.. brösten är dock ömma. Får panik av att ?minskade symtom? är ett symptom på MF.. ultraljud är lååångt borta och jag vill nog mest höra lugnande ord.

  • Svar på tråden Blödning efter orgasm?
  • Wed 14 Aug 2019 20:12
    #1

    Hej! Jag har varit med om något liknande, dock utan blödningen... vaknade två gånger av orgasmer tidigt i graviditeten och fick otrolig mensvärk efter båda. Brukar dock kunna få liknande mensvärk efter orgasm även i ?vanliga? fall vid vissa tider i månaden, och fick som sagt ingen blödning så jag blev inte så orolig. Är nu i v. 13 och var på ultraljud idag och såg en sprattlande krabat.

    Om du är oroligt över blödningen skulle jag ta kontakt med barnmorska eller liknande för att kanske få göra en kontroll så att allt ser bra ut :) men då det inte låter som att det var mycket alls låter det inte så alarmerande i mina öron, men det är ju lätt för en utomstående att säga!

  • Wed 14 Aug 2019 20:38
    #2

    Att ha bruna flytningar och små blödningar i tidig graviditet verkar vara relativt vanligt och behöver inte betyda något alls.

    Jag har varit gravid fyra gånger,

    Graviditet ett: inga blödningar, avtagande symtom från en dag till en annan. MA, v 11+2 upptäcktes i 12+0.

    Graviditet 2: någon liten ros flytningar vid ett par tillfällen. Blev en dotter som nu är 6 år.

    Graviditet 3: småblödningar allt från brunt till rosa till rött i veckorna 6-9. Blev en son som nu är 4 år.

    Graviditet 4: rosa/röda flytningar från plus till v 8. Än så länge verkar allt vara bra. V 13+6 idag och har fått göra 3 vul och ett vanligt ultraljud.

    Jag är oxå orolig men denna graviditet har symtomen kommit och gått. Men det verkar som det oxå är vanligt. Illamåendet beror kanske på hur man sovit, ätit osv. Brösten tyckte jag va olika från dag till dag, ibland sjukt ömma och ibland mer som vanligt.

    Jag tkr du ska ringa in och be om en tid för ett vul. Det är skönt att stilla sin oro.

  • Thu 15 Aug 2019 07:04
    #3

    Tusen tack för svar, ska till barnmorskan på tisdag så då får vi se.

  • Anonym (Whaaa­at)
    Thu 15 Aug 2019 07:24
    #4

    Vakna av orgasm??

    Händer det er bara under graviditeten eller annars med? Aldrig nåt jag varit med om.

  • Anonym (Fru)
    Thu 15 Aug 2019 07:41
    #5

    Händer mig ofta, särskilt innan mens. Alltid varit så för mig.


    Anonym (Whaaaat) skrev 2019-08-15 07:24:41 följande:

    Vakna av orgasm??

    Händer det er bara under graviditeten eller annars med? Aldrig nåt jag varit med om.


  • Fri 16 Aug 2019 11:11
    #6
    Anonym (Whaaaat) skrev 2019-08-15 07:24:41 följande:

    Vakna av orgasm??

    Händer det er bara under graviditeten eller annars med? Aldrig nåt jag varit med om.


    Har hänt mig en gång innan graviditeten, när jag var typ 13, hehe. Blev också väldigt chockad första gången. Så tolkar det som att det hade något med graviditeten att göra! Har dock inte hänt mer än de två gångerna.
  • Sun 18 Aug 2019 11:20
    #7

    om det är bruna spottings så är det antagligen bara flytningar, de kan ändra färg under graviditeten. så länge det inte är klarrött så skulle jag inte oroa mig!

  • Sun 18 Aug 2019 11:20
    #8

    om det är bruna spottings så är det antagligen bara flytningar, de kan ändra färg under graviditeten. så länge det inte är klarrött så skulle jag inte oroa mig!

Svar på tråden Blödning efter orgasm?