• Mightmare

    Vad är åldersgränsen?

    Är det någon som vet vilka gränser som gäller för äggfrysning (om man betalar själv)? Åldersgräns? Amh-gräns etc?

    Både i Sverige och utomlands. Är det kört om man är 39 med inte så bra amh (alla andra värden + bmi är perfekta). Jag vill jättegärna ha ett barn till men måste vänta 2 år och tänker att infrysta ägg nu kanske kan ge lite bättre chans?

  • Svar på tråden Vad är åldersgränsen?
  • Mightmare

    38 och 39 är inte så stor skillnad. Jag har bra kvalite men inte så stor äggreserv om jag tyder mina värden rätt.

    Men vet du om det går en skarp gräns vid 38? Eller om de bara avråder men ändå går med på det.

  • Pimpinellan
    Mightmare skrev 2019-08-15 15:17:46 följande:
    38 och 39 är inte så stor skillnad. Jag har bra kvalite men inte så stor äggreserv om jag tyder mina värden rätt.

    Men vet du om det går en skarp gräns vid 38? Eller om de bara avråder men ändå går med på det.
    Ingen aning hur skarp gränsen är. I så fall får du ringa runt till alla privata kliniker som gör det och det är väl ganska få tror jag. Alternativet är ju äggdonation senare.
  • Mightmare

    Går det att hitta en lista på privata kliniker på något sätt? Jag har googlat men verkar jättesvårt att hitta.

  • Pimpinellan
    Mightmare skrev 2019-08-15 15:30:39 följande:
    Går det att hitta en lista på privata kliniker på något sätt? Jag har googlat men verkar jättesvårt att hitta.
    Jag googlade också på "frysa in ägg Sverige". Fick upp nån/några kliniker då.
Svar på tråden Vad är åldersgränsen?