• bananafish

    Liten blödning + molvärk efter ÄL

    Haft ÄL-smärta från helvetet i typ 4 dagar fram till själva ägglossningen i tisdags. Direkt när ägglossningen varit försvann smärtan, som den brukar, men idag (ÄL +2) kom en liten molvärk tillbaka tillsammans med en pytteblödning som jag upptäckte i trosorna.

    Några tankar om vad det kan vara?

  • Svar på tråden Liten blödning + molvärk efter ÄL
  • Orangebeans

    Man kan få blödning pch smärta relaterat till ägglossning. Detta kan även komma efteråt. Det beror hur som helst inte på graviditet (förutsatt att du faktiskt hade ägglossning när du tror) om det var det du funderade på. Nidblödning, alltså blödning pga att embryot fäster, och överhuvudtaget känningar/symptom/molvärk pga graviditet händer tidigast äl+5.

  • bananafish
    Orangebeans skrev 2019-08-15 20:25:18 följande:

    Man kan få blödning pch smärta relaterat till ägglossning. Detta kan även komma efteråt. Det beror hur som helst inte på graviditet (förutsatt att du faktiskt hade ägglossning när du tror) om det var det du funderade på. Nidblödning, alltså blödning pga att embryot fäster, och överhuvudtaget känningar/symptom/molvärk pga graviditet händer tidigast äl+5.


    Tack för input :) Nej, graviditet trodde jag inte då vi inte fick till sex under ÄL. Blev bara fundersam då jag inte upplevt detta innan. Har dessutom börjat få konstiga blödningar efter sex så nu när det kom lite grann utan vi ens haft sex, så börjar jag bli lite orolig.

    Hade en rosa flytning under själva ägglossningsdagen som jag förmodar var en blödning från när ägget lossade. Men den var som sagt väldigt ljus och rosa. Denna blödning var mer röd.
  • bananafish
    Orangebeans skrev 2019-08-15 20:25:18 följande:

    Man kan få blödning pch smärta relaterat till ägglossning. Detta kan även komma efteråt. Det beror hur som helst inte på graviditet (förutsatt att du faktiskt hade ägglossning när du tror) om det var det du funderade på. Nidblödning, alltså blödning pga att embryot fäster, och överhuvudtaget känningar/symptom/molvärk pga graviditet händer tidigast äl+5.


    Och blödning och smärta av ÄL (framförallt smärta då jag alltid har kraftig ÄL-värk) känner jag tyvärr alltför väl till. Värken brukar dock försvinna helt under själva ÄL-dagen. Att det kunde komma tillbaka ett par dagar efteråt hade jag ingen aning om!
Svar på tråden Liten blödning + molvärk efter ÄL