• Sibe90

    Pappa med ångestdiagnos

    Hej jag är en småbarnspappa som har två söner på 19 mån respektive 3 veckor och lever tillsammans med en kvinna i lägenhet. Jag har två diagnoser adhd och GAD o min ångest diagnos är väldigt tuff , jag är konstant stressad ångestfylld och orostankarna löser av varandra jag är hela tiden beredd på faror och mitt säkerhetstänk samt kontrollbehov av saker runt om blir starkare ju mer min diagnos tar över mg, jag kan inte vara närvarande med mina barn och känner jätte oro att dom ska känna mitt mående och påverkas , bär min son springer fram med ett leende och kramar mig kan jag inte ens känna glädje utan är som blockerad av ångest stress o oro och får för mig att han börjar tycka sämre om mig. Jag kan sitta en hel natt o va rädd för att minsta sonen ska sluta andas och när jag inte är det så tänker jag på sjukdomar som ska drabba dem eller tragiska olyckor. Det är just nu så tufft att jag börjar känna mig utbränd , jag känner mig usel som pappa och får tankarna på att om jag inte är hemma så mår dom bättre osv . Känner mig bara helt Sämst och ensam i detta

  • Svar på tråden Pappa med ångestdiagnos
  • Dilara93

    Tänk på att du är den bästa pappan för just dina barn! Försök att inte få dåligt samvete och klandra inte dig själv. Har du pratat med din sambo? Vet din sambo hur du känner? Prata ut med barnmorskan på BVC, det finns hjälp att få (om du inte redan fått det). Du är absolut inte ensam om detta, det finns fler som känner så men tyvärr pratar man inte så mycket om detta. När jag var nere efter förlossningen brukade långa promenader där jag lyssnade på podd hjälpa mig. Det fick mig att tänka på annat. Hoppas det löser sig för dig.

Svar på tråden Pappa med ångestdiagnos