• Anonym (Dotter till missbrukare)

    Medberoende?

    Är uppvuxen med alkoholism och tablettmissbrukare.

    Jag har vuxit upp i en fin familj utåt , hus , fina kläder, prylar mm.

    Föräldrarna delade på sig när jag var 12 och då började de sexuella övergreppen av olika män som besökte min mor.

    När jag var 15 flyttade jag hemifrån och mina föräldrar har kompenserat sina brister med att putta in pengar till mig konstant ( jag har tyckt att det är bra). Nu är jag 50 har egna barn och har valt ett renlevnads liv, ingen alkohol, inget rökande mm.

    Barnen vet inte att deras mormor är missbrukare förrän i helgen som var.

    De har blivit så stora att de kan ringa/hälsa på henne själva.

    Den lille 14 blev chockad och är helt förtvivlad över allt skitsnack mormodern hävde ur sig.

    Hon är en elak människa mär hon är påverkad av något och världens snällaste när hon är nykter/ren.

    Borde jag vända ryggen till henne för barnens skull?

  • Svar på tråden Medberoende?
  • Pope Joan II
    Anonym (Dotter till missbrukare) skrev 2019-08-16 07:58:24 följande:

    Är uppvuxen med alkoholism och tablettmissbrukare.

    Jag har vuxit upp i en fin familj utåt , hus , fina kläder, prylar mm.

    Föräldrarna delade på sig när jag var 12 och då började de sexuella övergreppen av olika män som besökte min mor.

    När jag var 15 flyttade jag hemifrån och mina föräldrar har kompenserat sina brister med att putta in pengar till mig konstant ( jag har tyckt att det är bra). Nu är jag 50 har egna barn och har valt ett renlevnads liv, ingen alkohol, inget rökande mm.

    Barnen vet inte att deras mormor är missbrukare förrän i helgen som var.

    De har blivit så stora att de kan ringa/hälsa på henne själva.

    Den lille 14 blev chockad och är helt förtvivlad över allt skitsnack mormodern hävde ur sig.

    Hon är en elak människa mär hon är påverkad av något och världens snällaste när hon är nykter/ren.

    Borde jag vända ryggen till henne för barnens skull?


    Det tycker inte jag att du behöver göra om du inte själv vill det. Däremot bör du säkerställa att dina barn inte umgås med henne när hon är påverkad och förstås också prata med dem om hennes problem och hur de problemen yttrar sig. 
Svar på tråden Medberoende?