• Heleri

Bra mat att frysa in???

Jag önskar tips på mat som fungerar bra att frysa in. Vill ha konkreta tips, inte bara tips som innehåller svar t.ex. "grytor". Namn på maträtter vill jag gärna ha! Mina syrror har lovat att laga en massa mat och frysa in som vi kan ha den första tiden hemma efter lill*n har kommit

• Svar på tråden Bra mat att frysa in???
  • mamsen1981

Lasagne, Skinkpaj, Soppa funkar bra också att frysa in, pannkakor, Spagetti med köttfärsås (iaf såsen), korvstroganoff, köttfärsbiffar, köttgryta med ris, bröd (bra tillbehör till maten)...... Det va var jag kom på så där på rak arm!

• DELM

Kolla en kokbok. Står alltid efter recepten vad man kan göra med rätten senare.

Det blir ju lite mycket om man ska lägga in recept här. Och många har säkert egenkomponerade rätter som inte står i några kokböcker...

• mamsen1981

Aha...oj! Jag kanske gav just såna tips du inte ville ha? *upps* Aja.... sorry i såna fall....

• natta83

jag kan säga att de flesta maträtter går at tfrysa in, dock då ej potatis ef den blir bara mos och konstig. men tänk på att inte ha den för länge där ca 3 mån är att rec. Med tanke på att bäbisen inte behöver ha lagad mat förs vid 6 mån så är det inge bråttom.

• Nadjis

gulaschsoppa går utmärkt att frysa in.

• Heleri

Nej, jag tänkte inte på bäbismat utan mat åt mig själv! Så jag slipper laga så mycket de första veckorna.

• natta83

jaha då förstår jag ,,oops
    ja det kan ju behövas för det är ju inte alltid man har tid sen.
    Ja men titta i en kokbok där finns det massor av olika tips!

• anjeli

jag fryser in all sorts mat!!!!!!

Svar på tråden Bra mat att frysa in???