• Fri 16 Aug 2019 18:47
    829 visningar
    4 svar
    4
    829

    Mens ändrar karaktär?

    Nån som varit med om att mensen plötsligt ändrar karaktär? Denna gången verkar den ha kommit 4 dagar för tidigt och helt utan förvarning. Sen jag tog ut spiralen förra året har min mens varit väldigt regelbunden (och alltid innan dess med) och den börjar alltid med mensvärken from hell. Men nu igår (5 dagar innan BIM) så var det plötsligt blod på pappret. Inga känningar att det va på g så jag blev väldigt paff. Det har pågått idag med men det är inte speciellt mycket jämfört med hur det brukar vara dag 2 då jag får använda dubbla skydd.

    Nån mer som varit med om en sån ändring?

  • Svar på tråden Mens ändrar karaktär?
  • Sat 17 Aug 2019 22:50
    #1

    Ja jag har varit med om det nu oxå. Haft en lite blodblandad flygning nu i ca 3 dagar, bara små blödningar. Jag skulle ha mens ca 4 dagar efter den kom så därför undrar jag oxå vad det är för något..

  • Sun 18 Aug 2019 18:12
    #2

    [quote=79839153][quote-nick]cilia81 skrev 2019-08-17 22:50:15 följande:[/quote-nick]Ja jag har varit med om det nu oxå. Haft en lite blodblandad flygning nu i ca 3 dagar, bara små blödningar. Jag skulle ha mens ca 4 dagar efter den kom så därför undrar jag oxå vad det är för något..[/

    Jag har forfarande min mens så det är nog bara vanlig mens för min del. Men den är inte alls som den brukar , men det kanske är så här det kommer vara från och med nu haha

  • Anonym (Quinn­a)
    Mon 19 Aug 2019 15:06
    #3

    Ja min mens har också ändrat karaktär. Förr var den alltid 28 dagars cykler, och regelbunden. Sedan hade jag hormonspiral under två års tid. Spiralen togs ur för ca 2 år sedan, men efter det har min mens aldrig blivit regelbunden igen utan varierat mellan så lite som 20 dagar upp till 31. Nu det senaste halvåret har den börjat komma någorlunda regelbundet på ca 24 dagar men då och då kommer den oväntat tidigt. :/

    Jag tror att mitt system är väldigt känsligt för hormoner, såpass att det fortfarande är spiralen som spökar.

    När jag försökt att läsa på om det så kan ju även faktorer som stress och skiftande hormonnivåer påverka...

  • Thu 22 Aug 2019 14:12
    #4

    Min mens har alltid varit regelbunden, både innan, under och efter spiralen men poff så kom den 5 dagar för tidigt. Och va helt annorlunda mot hur den alltid är annars. Men men. Har beställt äl-test för att veta mer exakt när jag har äl. Litar inte helt på min app nu när det har hoppat haha.

Svar på tråden Mens ändrar karaktär?