• Zoega

    Mens 6 dagar efter stegring ägglosningstest?

    Blir så förvirrad nu.

    Kan man ha mens 6 dagar efter stegring på ägglosningsstickor?

    Efter läst massor här så trodde ja de normala var att ha ägglossning 14-16 dagar innan mens. Om stegringen visat fel och 14-16 dars teorin stämmer skulle ja haft mens samtidigt som ägglossning? Kan man ha det?

    ( har iof inte fått " normal mens " idag utan liten ljus blödning sent på dan, brukar få kraftig direkt på morgonen ) läst om d här med nidblödnig men tycker inte d stämmer riktigt heller. Va säger ni?

  • Svar på tråden Mens 6 dagar efter stegring ägglosningstest?
  • Pimpinellan

    Nej, mens får man runt 14 dagar efter äl. Normal lutealfas är mellan 10-17 dagar, men i regel samma antal dagar för en och samma kvinna. Det stämmer dock tidsmässigt med en nidblödning. Den kan infalla tidigast 5 dagar efter äl och där är du ju nu.

  • Zoega

    Tack så mycket för ditt svar.

    Låter ju nu troligare att det är en nidblödning.

    Får ju vänta o se helt enkelt. Men lite orolig / otålig på o se om ja ens kan bli gravid.

  • Elchoffo

    Hejsan! När jag ammade hade jag en kort lutealfas. Fick ÄL-symtom samt positivt (glad gubbe) en vecka innan mensen kom. Hade aktivt följt ägglossning och mens i fyra cykler innan vi började försöka som alla var lika korta. Slutade amma och det verkade lösa "problemet" i mitt fall eller så lyckades jag bli gravid trots så kort lutealfas. Så jo man kan ha mens en vecka efter stegring.

    Hoppas på att det är en nidblödning i ditt fall :)

  • Zoega

    Tack så mycket för ditt svar = )

    Nu känner jag mig mindre förvirrad samt mer positiv =)

    (Försöker verkligen ändå att ta det lugnt med förhoppningarna )

  • hippogriff

    Hej!

    Har likadana funderingar här...

    Jag hade äl positivt i förrgår men ska ha mens nu den 24/8.

    Tidigare månader har jag haft ca 10-12 dagar mellan äl o mens. Vågar dock inte hoppas för mkt den här gången heller...

Svar på tråden Mens 6 dagar efter stegring ägglosningstest?