• Anonym (Anonym)

    Förhållande runt 10 år hur är det?

    Hej, undrar om någon annan närmar sig 10 år och hur upplever du din relation till din partner. Fungerar det som det ska, kan något bli bättre?

    Själv så har min sambo diagnos GAD, hon har väldigt mycket ouppklarat.

    Påverkat en del då det blivit minskad lust för hennes del och min på senaste.

    Vi har pratat av och på. Det som mest är jobbigt som inte känns som projektion är att hon genom mig lärt känna sig mer, att vi är olika. Hur dumt det nu än låter.

    Inget konstigt, genomlevde i princip samma sak med mitt ex 3 år.

    Det som är svårigheten att finna någon att matcha med på ett så grundläggande plan.

    Jag är så långt ifrån norm persona man kan komma. Man lever en gång och då gör man bäst i att leva men känns ju inte riktigt som jag följer mitt egna råd. Ingen aning om vad jag är rädd för.

    Mest irriterad och ledsen över att intimitet, passion etc är så viktigt för mig och nej, jag kan inte fejka det och tyvärr så har jag snarare vuxit ifrån machostereotypen medans det känns som om att va martyr är något min partner vill ha, uppoffring kan jag förstå men meningen är ju inte enligt mig att man ska ersätta ett lidande med ett annat.

    Kände väl mest för att skriva av mig.

Svar på tråden Förhållande runt 10 år hur är det?