• Anonym (Funderande tjej)

    Han pratar redan om barn och bröllop

    Min kille pratar redan om att han vet att jag är den han vill gifta sig med och skaffa barnen med efter snart 3 månader som vi varit tillsammans. Är det normalt? eller vad man nu ska säga. Vet att jag har bara pratat om att jag vill han och jag ska flytta ihop och hitta ett boende tillsammans.

    Men barn och bröllop var nåt jag inte var beredd att höra att han vill.

    Av tidigare erfarenheter så har det som jag levt med innan alltid velat vänta med allt sånt allt som har med förlovning,barn,bröllop eller så har dom inte velat det alls bara endast barn har vart okej . Så kass jag är då inte van med att höra detta att nån verkligen vill allt och är så säker på det som han är. Dels har jag heller aldrig blivit så älskad osv av nån som jag blir av honom. Hela denna värld är helt ny för mig. Visst jag vill gifta mig och ha barn, men,har inte hunnit funderar på det så snabbt som han.

    Är det så att jag helt plötsligt funnit den rätta men inte förstått att jag har gjort det ????

  • Svar på tråden Han pratar redan om barn och bröllop
  • Anonym (:))

    Han har nog funnit den rätta, hoppas det är samma för dig. Har han haft någon seriös relation innan där han inte känt så här? Isf är det nog äkta, annars kanske mest pga förälskelse.

  • Anonym (Funderande tjej)

    Jag är hans första riktiga kärlek som han har för första gången Viasat upp för hela hans familj och släkt och hela hans familj och släkt älskar mig och det har man sätt att han har märkt av och det har gjort att han har närmat mig ett sätt osv som gör att han känner som han gör plus att jag är den jag är som för honom är så speciellt för just honom.

  • Anonym (nej)

    nej nej nej och nej. Röda flaggor. Gå aldrig snabbt in i ett förhållande och ta stora beslut.

    Såhär var mitt ex också. Han satte mig på en pedestal allt gick otroligt snabbt.
    Jag var totalt förälskad, han var mr perfekt. Han hade aldrig känt såhär innan bla bla bla. 3 månader in började detta snacket också.

    Är så otroligt glad att jag stod på mig och inte hastade mig in i något. För hans fasad gick sönder mer o mer... Han var egentligen en ren narcissist som bara brydde sig om att gifta sig/ ha barn för status. Denna charmiga man psykiskt misshandlade mig och bröt ner mig totalt.

    Där vill man inte hamna.

  • Anonym (Tips från coachen)

    NEJ - det är inte normalt! Det betyder inte att han är sjuk i huvudet men man kan säga att risken är väldigt stor att ni går för fort fram och kraschar istället för att bygga upp något varaktigt.

  • Anonym (Jana)

    Du kanske vill vänta minst 1 år.Säg det till honom.

  • Anonym (Roland Jäverup)

    Efter 3 mån brukar jag ev lära mig om de vill ha mjölk till kaffet o dyl. Får stalkervibbar den dagen du gör slut...

  • sextiotalist
    Anonym (Jana) skrev 2020-09-06 09:44:06 följande:

    Du kanske vill vänta minst 1 år.Säg det till honom.


    2 år minst
  • Anonym (Hur gamla är ni?)

    Efter 3 månader! Säger att han vill gifta sig, få barn med dig och -visar upp dig ??!! - för hela släkten.

    Bromsa hårt! Är han 17 år?

  • smulpaj01

    Jag har aldrig någonsin träffat en man som INTE pratar så inom 3 månader. Trodde jag naivt nog var helt normalt. Jag har dock aldrig tagit det på allvar utan har alltid sett det som nyförälskelse som de vill bevisa för mig.

  • Anonym (Normalt)

    Det är bara oroväckande om han försöker få sakerna att hända NUNUNU. T.ex. planerar att ni ska gifta er och skaffa barn på en gång.

    Däremot fullt normalt att gå i sådana tankar när man väl funnit den rätta och då är det klart man vill prata om det.

    Läste nånstans att män vet inom 5 månader om dom vill gifta sig med tjejen dom dejtar, så tycker det kan vara mer varningsflagg om han inte vill prata framtid efter 6 mån tillsammans.

    Perpetual boyfriend/girlfriend kallas det på engelska och innebär att man vet att man inte vill gifta sig/skaffa barn med en person, men kan ändå tänka sig att vara tillsammans 10+ år i brist på bättre.

    Många går på det här och tänker att personen inte är mogen och man ska inte pressa om giftermål och barn, men blir ofta grundlurade.

Svar på tråden Han pratar redan om barn och bröllop