• Nattafnatta

    Hjälp! Olika tester - olika styrka?

    Ja, testoman, det är jag det!

    Har haft många upprepade missfall och har dessutom många graviditetstest hemma, kombinationen blir kanske inte alltid så lyckad..

    -Min fråga är om flera varit med om att olika tester, dvs olika märken visar olika i styrka?

    Här är mitt exempel:



    Detta är Testlagrets tester (kan dom inte bli starkare? Detta är också något som oroar mig :( )



    Sen har vi Clearblue, det understa är taget i fredags.



    Och så idag, test från Graviditetskollen, väldigt svagt?

    Jag vet att jag driver mig själv till vansinne, och att man inte bör jämföra olika märken såhär.. Men så stor skillnad? :( Imorgon ska jag ta mitt sista Clearblue som jag har hemma.. Då bör man väl ändå kunna ana trend, beroende på om det är svagare eller lika starkt som senaste/starkare.

    Tacksam för inputs!

  • Svar på tråden Hjälp! Olika tester - olika styrka?
  • SofiaJak

    Hej!

    Jag har inte något svar på din fråga. Lite i samma sits dock. Undrar om inte testen ska bli starkare, och tänkte prova med annat märke. Testoman och jätterädd att det ska vara något fel.

    Kan lägga in en bild på mina..

  • Nattafnatta
    SofiaJak skrev 2019-08-18 15:25:27 följande:

    Hej!

    Jag har inte något svar på din fråga. Lite i samma sits dock. Undrar om inte testen ska bli starkare, och tänkte prova med annat märke. Testoman och jätterädd att det ska vara något fel.

    Kan lägga in en bild på mina..


    Usch vad tråkigt att läsa! Har du tagit Clearblue någon gång denn grav? Min erfarenhet är att dessa test alltid blir starkast! Men vill man fånga en stegring är det bäst att hålla sig till ett märke misstänker jag, stickor exempelvis.

    Vilket märke har du på dina stickor?
  • SofiaJak

    De på bilden är testlagret.

    Har även testat med veckoindikator. Men så orolig ändå då jag hade småblödningar förra veckan. Och det som sagt stör och oroar mig att inte teststrecket blir starkare.

  • Nattafnatta
    SofiaJak skrev 2019-08-18 17:00:45 följande:

    De på bilden är testlagret.

    Har även testat med veckoindikator. Men så orolig ändå då jag hade småblödningar förra veckan. Och det som sagt stör och oroar mig att inte teststrecket blir starkare.


    Men du har en bra stegring tycker jag. Jag har också Testlagret men upplever inte att teststrecket kan bli starkare än kontrollstrecket. Det har stört mig!
  • lllllll

    Hittade ett gravtest hemma i v 7..efter att ha sett tickande hjärta på vul så vet inte varför jag testade haha. Men blev förvånad över att testet inte blev så starkt som man skulle kunna tro. Inte ens i närheten av kontrollstrecket

  • Nattafnatta
    lllllll skrev 2019-08-18 23:38:39 följande:

    Hittade ett gravtest hemma i v 7..efter att ha sett tickande hjärta på vul så vet inte varför jag testade haha. Men blev förvånad över att testet inte blev så starkt som man skulle kunna tro. Inte ens i närheten av kontrollstrecket


    Tack för ditt svar! Vilket märke?
Svar på tråden Hjälp! Olika tester - olika styrka?