• Fjäril kär

    Udda matvanor i vardagen - vad äter just DU?

    Att alla har nån udda matgrej vet vi nog och oftast är det bara nån gång under året som man kombinerar sockerkaka och kaviar eller dylikt.

    Men vi har nog alla nån udda matgrej vi gör nästan dagligen som vi inte alltid tänker på.

    Så vad är just DIN udda matvana i vardagen?

    Steker du alltid upp den överblivna pastan? Måste du ha sirap i filmjölken varje morgon? Kokar du gröt på kvällen för att kunna steka den som frukost? Har du ketchup på precis allt hela veckan igenom oavsett om det är macka, kalops, ärtsoppa? Måste du alltid ha en bit kall/rå falukorv som tilltugg till middagen? Äter du bara gula grönsaker? Äter du bara maträtter med bokstaven "M"? Måste du ha handskar när du äter?

    etc etc.

    Shoot!

  • Svar på tråden Udda matvanor i vardagen - vad äter just DU?
  • Anonym (Pizza)

    Jag och min man delar en helfabrikat fryspizza "Ristorante salami mozzarella pesto" varje kväll sedan ett par år tillbaka. Någon enstaka gång blir det en annan sort.

  • Fjäril kär
    Anonym (Pizza) skrev 2019-08-18 17:47:15 följande:

    Jag och min man delar en helfabrikat fryspizza "Ristorante salami mozzarella pesto" varje kväll sedan ett par år tillbaka. Någon enstaka gång blir det en annan sort.


    Intressant! Hur blev det så?
  • sextiotalist
    Anonym (Pizza) skrev 2019-08-18 17:47:15 följande:

    Jag och min man delar en helfabrikat fryspizza "Ristorante salami mozzarella pesto" varje kväll sedan ett par år tillbaka. Någon enstaka gång blir det en annan sort.


    Den är den enda fryspizzan jag äter. Inte ofta, men nu ligger en i frysen (och sambons favorit).
  • sextiotalist

    Jag gillar te till maten. Men eftersom jag vill ha mitt te sött, så skippar jag te och tar vatten istället.

    Och så gillar jag gräddiga såser. Har jag lyckats med en sås, så äter jag upp den med rostat bröd.

    Under en period åt jag banan ur skalet med sked.

  • Anonym (F)

    Jag äter korvbröd som vanligt bröd. Bara så, ingenting på/i. Brukar dock värma upp dom i ugnen lite så de är lätt frasiga utanpå och mjuka inuti. Äter numera detta mycket oftare än vanliga mackor.

  • Anonym (l)

    Jag tar en burk krossad tomat och värmer med kryddor och ibland linser.
    I perioder äter jag det varje dag.

  • Anonym (Pizza)
    Fjäril kär skrev 2019-08-18 18:02:47 följande:

    Intressant! Hur blev det så?


    Vi är inte så intresserade av matlagning, men gillar att äta :) När vi flyttade ihop för snart 8 år sedan testade vi igenom olika färdigrätter under en längre tid, och fastnade för pizza. Just den ovan nämnda pizzan är av någon konstig anledning en vi aldrig tröttnar på så vi har bara fortsatt. En trevlig stund på kvällen.
  • knivskrik

    Det händer att jag har fiskpinnar till stuvade makaroner. Bara när jag är ensam hemma, sambon förstår det inte och jag vet ärligt talat inte själv riktigt... Men gott är det!

    Våfflor äts med socker på och med bacon eller korv till.


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • AniieeHär

    Jag har oboy på frukostmackan om jag har sovit dåligt.

    Jag käkar omurice minst en gång i veckan (omelett fylld med stekt ris, lite kött oftast kyckling och ketchup)

    Jag smakar på nötfärssmeter och pannkakssmet råa.

    Säkert flera grejer.....


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Anna)

    Jag äter rå falukorv med en klick hallonsylt till kvällsmat framför tvn nästan varje kväll. Har jag gjort i perioder sedan jag var liten. Då var det jag och mamma, nu är det jag och min dotter.

  • Anonym (Mia)

    Kanske inte så konstigt men jag gör ofta en liten sats med smet typ kladdkaka eller sockerkaka och äter framför Tv:n.

  • Anonym (myself)

    Kommer inte på nåt konstigt, men jag kan inte dricka te eller kaffe utan nåt till - dvs det kan vara kakor, bakelser, mackor eller helt enkelt bara bröd med smör. Har jag inget till det, så dricker jag helst bara vatten.

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (F) skrev 2019-08-18 18:36:35 följande:

    Jag äter korvbröd som vanligt bröd. Bara så, ingenting på/i. Brukar dock värma upp dom i ugnen lite så de är lätt frasiga utanpå och mjuka inuti. Äter numera detta mycket oftare än vanliga mackor.


    Åh det här gjorde jag ofta när jag var yngre, men jag värme dom i mikron. Så gott!
  • Anonym (Matprat)
    Anonym (l) skrev 2019-08-18 18:48:05 följande:

    Jag tar en burk krossad tomat och värmer med kryddor och ibland linser.

    I perioder äter jag det varje dag.


    Åh det här gör jag med men har även i vitlök och lök. Har inga linser i utan tar istället bönor av blandad sort. Finns färdiga att köpa och bara blanda i. Kokar även pasta till och toppar med ost, helst Parmesan, som smälter. Supergott, enkelt och billigt!
  • Anonym (A)

    När jag är riktigt bakis har jag ingen matlust. Det enda jag kan tänka mig att äta då är pasta med mycket salt och rå lök.

Svar på tråden Udda matvanor i vardagen - vad äter just DU?