• Spottedrose

    Hur många försök?

    Jag har tyvärr väldigt mycket erfarenhet av fertilitetsbehandlingar har nu övergått till äggdonation. Har gjort 2 misslyckade försök och vi har ett ägg kvar i frysen. Innan jag gör det 3e försöket kommer jag göra en hysteroskopi för att ta reda på om något är fel. Hur många försök har ni gjort och hur lång tid tog det för er som lyckats?

  • Svar på tråden Hur många försök?
  • Maran73

    Hej! Ledsen att det är så tungt för er att få barn! Det är verkligen inte rättvist.. Angående ÄD så har jag och min man gjort totalt 3 behandlingar. Det första var ett färskförsök som resulterade i vår dotter på drygt 1,5 år, andra ett FET som misslyckades och tredje även det ett FET som gav plus på stickan, är nu i vecka 12. Så tacksam! <3 Innan ÄD gjorde vi två IVF försök med egna ägg, blev få och dåliga blastocyster, ingen transfer.

  • UndrandeSökare
    Spottedrose skrev 2019-08-18 19:19:13 följande:

    Jag har tyvärr väldigt mycket erfarenhet av fertilitetsbehandlingar har nu övergått till äggdonation. Har gjort 2 misslyckade försök och vi har ett ägg kvar i frysen. Innan jag gör det 3e försöket kommer jag göra en hysteroskopi för att ta reda på om något är fel. Hur många försök har ni gjort och hur lång tid tog det för er som lyckats?


    Det kan variera väldigt mycket hur många ÄD-försök man måste göra för att lyckas. Allt beror på embryot och din kropps förutsättningar. Det kan finnas infektioner eller olika sjukdomar som orsakar problem. På vilken klinik går du?

    Eftersom du redan misslyckats med 2 ÄD-försök skulle jag rekommendera dig att, förutom hysto, också göra ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet i Aten för analys.

    Man kan nämligen ha baciller därinne utan symptom och utan att de svenska testerna visat något. Isåfall kan de försämra implantationen när embryot försöker fästa, och då kan resultatet bli att man endera inte blir gravid eller får missfall. OM baciller hittas så behöver BÅDE mannen och kvinnan äta varsin antibiotikakur. Ni får recept från ivfSerum isåfall, som kan lösas ut på svenskt Apotek. Googla på ivfSerum infection screening för mer info. Man gör BÅDE Locus Medicus testet och 11 in one testet. Priset är 300euro och då ingår receptskrivning om baciller hittas.

    Förutom hysto och Mensblodtest, så kan också immunutredning vara ett bra tips. Kvinnans immunförsvar kan vara för överaktivt för att tillåta att ett embryo ska få fästa. Men det finns mediciner mot det. Kom till Atentråden för mer info om utredning och behandling. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
  • Sjuttiosjuan

    Vi har gjort ett färsk försök som lyckades första gången och fick precis negativt besked på vårt andra försök med FET. Har två embryon kvar i frysen och hoppas något av dom blir ett syskon till vår lilla tjej. Men vi är givetvis jättetacksamma för henne, alla har inte den tiren<3 Lycka till!!!

  • Spottedrose

    Tack för era svar. Jag som gjort så många behandlingar tidigare tycker att 2 försök är lite men det är med 2 olika donatorer eftersom det bara blev ett ägg som gick att använda första gången. Och på ett annat sätt så försvinner massor av pengar samtidigt som man inte vill ge upp .Jag har varit gravid 2ggr men blev tyvärr missfall och utomkveds.

  • UndrandeSökare
    Spottedrose skrev 2019-08-19 21:45:10 följande:

    Tack för era svar. Jag som gjort så många behandlingar tidigare tycker att 2 försök är lite men det är med 2 olika donatorer eftersom det bara blev ett ägg som gick att använda första gången. Och på ett annat sätt så försvinner massor av pengar samtidigt som man inte vill ge upp .Jag har varit gravid 2ggr men blev tyvärr missfall och utomkveds.


    Jag beklagar dina missfall, vet hur det känns. Jag har själv haft 6 missfall totalt (5 naturliga graviditeter och 1 via dubbeldonation/embryodonation). Jag hoppas det går bättre för dig nästa gång. En kvinna jag pratat med mycket fick nyligen se hjärtslag för första gången någonsin, vid sin 13 ÄD-försök på en klinik i Riga. Dwt gäller att vara envis. Så ge inte upp !
  • Spottedrose

    4e försöket blev jag äntligen gravid. Tyvärr varade lyckan bara fram till v.7. Nu är tyvärr mf ett faktum. Ska undersökas i morgon. Men behandlingen lyckades iallafall.

Svar på tråden Hur många försök?