• zizi82

    Konsinering och graviditet hjälp snälla

    Hej. Jag är lite orolig och undrar lite om konsinering och graviditet. Jag genom gick en konsinering 9 juli. Fick mens den 16 och 17 lossna skorpan. Blödde mycket. Så pass att jag åkte in i de stoppa det. Iaf runt min ägglossning dvs 26-30 juli så börja mina bröst ömma. Dvs från 26 och det är 25 dagar nu. Det är större än vanligt. Min mens är 7+bim och ja ringde de sa att det är normalt att andra mensen blir ca en vecka sen. Jag kan testa mig givet men jag har ett änglar barn sen tidigare och vill inte bli besviken. Min fråga är mer o någon har erfarenhet av konsinering. Och Om det är vanligt att man får så grova hormonrubbningar. Kan man ens bli gravid så tätt in på ??

    Ömma bröst ( 25 dagar)

    Känner mig sjuk.

    Haft lite molande värk det var påtagligt i fredags.

    Sugen på leverpastej.

    Är jätte trött.

    Huvudvärk

    Fått vita flytningar på morgonen.3 dagar nu.

    Pms och grav symptom är så lika.

    Vart gravid innan men symptomen kom så sent då.

  • Svar på tråden Konsinering och graviditet hjälp snälla
  • Anonym (Sex)

    När hade ni sex då?

    Jättesvårt att säga så ta ett test

  • zizi82

    Mellan den 26-30 dvs. Jo test är säkrast men det är min rädsla som hindrar mig just nu.

  • ballerinakakaoreo

    Testa och se vad det säger är även mitt tips, man kan aldrig veta annars :) när man gjort en konsiniering kan livmodertappen bli svag och det kan leda till för tidig födsel av barnet, därför bör man hålla mer koll under en sådan graviditet så kolla upp om du är gravid först och främst och gå sedan vidare

  • zizi82

    Gravid. v5 så då var det klart. Hjärta som slår som en kanin. Panik ja! Då han inte vill ha det och jag vet inte vad jag ska ta mig till. :/

  • ballerinakakaoreo

    Det är du som bestämmer över din egen kropp, inte någon satans karl. Dessutom brukar de flesta bli ställda vid ett sånt besked och då snabbt besluta sig för att ?nej det kommer inte funka, gör abort?. Låt honom smälta det och ta dig ordentligt med betänketid. Det är fruktansvärt att ångra ett sånt beslut om du beslutar dig för en abort.

  • zizi82

    Enligt han är det bara att göra en skrapning. Eller ta ett piller. Det barnet är inte menat . Så jag står ensam . Sjukt tufft just nu. Jag vill vara lycklig o gravid.

  • Anonym (satsa)
    zizi82 skrev 2019-08-26 22:41:02 följande:

    Enligt han är det bara att göra en skrapning. Eller ta ett piller. Det barnet är inte menat . Så jag står ensam . Sjukt tufft just nu. Jag vill vara lycklig o gravid.


    satsa själv. skit i mannen.
  • zizi82

    Tack för ditt stöd. Jag vet inte bara hur jag ska göra bor hos han hör i Skåne.. och jag har jobb och allt här. Jag har egen lägenhet i sthlm. Men inget jobb. :/ jag vill bara dra.

    Vi har haft det jätte komplicerat som par. Så vi bestämde oss att dela på oss. Jag ska hem om.3 månader. Allt packande o flytt. Känns så komplicerad.

  • Anonym (satsa)
    zizi82 skrev 2019-08-27 21:05:14 följande:

    Tack för ditt stöd. Jag vet inte bara hur jag ska göra bor hos han hör i Skåne.. och jag har jobb och allt här. Jag har egen lägenhet i sthlm. Men inget jobb. :/ jag vill bara dra.

    Vi har haft det jätte komplicerat som par. Så vi bestämde oss att dela på oss. Jag ska hem om.3 månader. Allt packande o flytt. Känns så komplicerad.


    försök hitta jobb (i Sthlm) redan nu då? så får du en sjysst mammapeng sen?

    kram - det är DITT liv
Svar på tråden Konsinering och graviditet hjälp snälla