• LisaLarsson79

    Bolån trots betalningsanmärkning

    Har en betalningsanmärkningar kvar som försvinner om två månader.. sitter i väntans tider och väntar besked om jag får ta över bolånen efter skilsmässa.. hade möte med banken igår och de ska göra en prövning trots min anmärkning men måste tas beslut av nån chef på banken för att de ska gå igenom, får besked denna veckan. Han sa att det va positivt att jag skött alla betalningar till banken tidigare och huset är bara belånat till 67%. Kommer ha 23 tusen över när alla räkningar är betalda.. 2 barn att försörja.. oroar mig så att de inte ska gå vägen.. och även om anmärkningen försvinner om 2 månader så vet ju min bankman att jag haft en anmärkning, de måste ju vara negativt även om anmärkningen försvinner.. va tror ni.,??? (hjälp mig spekulera för att fördriva tiden fram till beslut.. ) Kommer jag få ett JA från banken denna veckan? Kommer jag få ett Ja, men du måste vänta 2 mån eller kommer de enda alternativet vara att vända mig till en ny bank när anmärkningen är borta?

  • Svar på tråden Bolån trots betalningsanmärkning
  • Jamesdio

    Det hänger ju på hur hela kalkylen ser ut, dvs inkomst, övriga lån/skulder/krediter och om deras kvar-att-leva-på kalkyl går ihop. Det vore ju knäppt att inte godkänna då när de vet att de skulle godkänna om två månader när anmärkningen försvinner (om de inte kände till den och ansökan kom in då).

    Varför gick det inte att vänta två månader till anmärkningen var borta med övertagandet?

  • LisaLarsson79
    Jamesdio skrev 2019-08-20 17:41:07 följande:

    Det hänger ju på hur hela kalkylen ser ut, dvs inkomst, övriga lån/skulder/krediter och om deras kvar-att-leva-på kalkyl går ihop. Det vore ju knäppt att inte godkänna då när de vet att de skulle godkänna om två månader när anmärkningen försvinner (om de inte kände till den och ansökan kom in då).

    Varför gick det inte att vänta två månader till anmärkningen var borta med övertagandet?


    Har in 33000 efter skatt ink barnbidrag och underhåll.. Inga andra lån eller krediter.. eller jo csn.. 10 000 går till räkningar ( bolån, el, telefoni, fritids, försäkringar, csn, vattenavgift, sophämtning). så 23 000 kvar att leva på (mat, bensin, kläder, nöjen, sparande).

    Borde kanske väntat men nu är de gjort iaf..
Svar på tråden Bolån trots betalningsanmärkning