• Anonym (Lämnad)

    Blir lämnad efter självmordsförsök, hur går jag vidare?

    Hej, efter att ha inlett ett intensivt förhållande med en kille för ca 2 månader sedan så har det nu blivit skit av allt.

    Allt började bra och jag var såååå glad, men en månad in i förhållandet så berättar hans ex att hon är gravid, i månad 8!? Det blev oroligt, han tyckte att det var jobbigt och dom blev osams. Jag fanns där för honom, vilket han uppskattade väldigt mkt.

    Det tog dock på mig väldigt mkt och det + att jag fick reda på att jag hade cellförändringar gjorde att jag gick in i en depprition och försökte ta mitt liv, på fyllan i lördags.

    Jag fick otroligt dålig info från sjukvården ang mina mina cellförändringar (fick läsa mig till det i min journal på 1177) men fick klarhet i allt efter mitt hemska försök.. så jag mår bättre ang det men har ju sjuk ångest över vad jag gjort..

    Nu vill killen lämna mig, eller ja "fundera". Dagarna efter jag gjort detta betedde han sig bitchigt mot mig, som att han ville att jag skulle få mer ångest än vad jag hade.. jag slutade tillslut svara och bestämde för mig själv att han ska få till på torsdag på sig..och att jag då kontaktar han, då jag inte själv kommer kunna gå vidare om jag inte får ett riktigt slut.

    Han beter sig så märkligt nu, tog skärmdumpar på det jag skrev, när jag förklarade vrf jag mått så dåligt, och sa att han skulle svara senare då han inte jobbar, Vilket han inte gjort än. Han sa att han mådde så dåligt över vad jag gjort men lägger ut saker på sin story hela tiden (snapchat) vilket han gjort kanske 2 ggr/månaden förr!?

    Vrf gör man såhär? Jag skrev klart och tydligt att jag kan ta om han inte vill va med mig, så varför inte bara säga det? Varför känns det som att han straffar mig och hur ska jag reagera? Är hans beteende normalt??

  • Svar på tråden Blir lämnad efter självmordsförsök, hur går jag vidare?
  • Anonym (!)

    Det du ska göra är att söka vård för din psykiska ohälsa. Sen ska du lägga ner allt med den där killen. 

  • Anonym (M)
    Anonym (!) skrev 2019-08-20 18:25:50 följande:

    Det du ska göra är att söka vård för din psykiska ohälsa. Sen ska du lägga ner allt med den där killen. 


    Jaha, det tycker du. Du tänker inte att det kan vara värt att utveckla tankebanorna lite?
  • Långbenopluto

    Du kan inte lägga ditt mående på honom! Ditt liv - ditt ansvar!

    I ditt tillstånd ska du bara ta hand om DIG och inte nån annan.

    Dumpa honom och börja läka.

  • Anonym (!)
    Anonym (M) skrev 2019-08-20 18:27:51 följande:
    Jaha, det tycker du. Du tänker inte att det kan vara värt att utveckla tankebanorna lite?
    Ja, ts mår uppenbarligen inte bra psykiskt. Mår man så dåligt att man försöker ta livet av sig så behöver man hjälp. 

    Även killen har ju stött på stora problem i sitt liv, dessutom så tycker han nog att ts är en galen dramaqueen, därav sitt beteende mot henne. Han har helt enkelt inte hunnit bygga upp så pass djupa känslor för ts att han klarar av att stötta henne i hennes problem. 

    Både ts och killen mår nog bäst av att reda ut sina egna liv innan de satsar på ett förhållande med någon. 
  • Anonym (Inget)

    Ni låter inge bra för varandra. Gå vidare och sök hjälp så att du mår bättre. Han ska bli pappa och har sina egna saker att lista ut i livet nu så låt honom gå. Tänk på barnet!

  • Anonym (Lämnad)

    Jag har sökt hjälp, ska gå på mitt första möte om en vecka..förstår dock inte varför han inte avslutar med mig på en gång, det hade underlättar så mkt för båda..

  • Anonym (!)
    Anonym (Lämnad) skrev 2019-08-20 18:55:38 följande:

    Jag har sökt hjälp, ska gå på mitt första möte om en vecka..förstår dock inte varför han inte avslutar med mig på en gång, det hade underlättar så mkt för båda..


    Vänta inte på honom. Du har ju också rätt att avsluta relationen. 
  • Anonym (Lämnad)

    Det är det jag ska göra också, men undrar om det är okej av honom att begära att få tänka några dagar efter detta? Kommer avsluta det på torsdag om han inte vet, tar bara ett ja eller nej..Men måste börja beta av mina funderingar innan jag kan jobba vidare med mig själv, och en av dom är han

  • Anonym (Jag)

    Ja stackare. Ta hand om dig.

    Han beter sig illa

  • Anonym (!)
    Anonym (Lämnad) skrev 2019-08-20 19:02:22 följande:

    Det är det jag ska göra också, men undrar om det är okej av honom att begära att få tänka några dagar efter detta? Kommer avsluta det på torsdag om han inte vet, tar bara ett ja eller nej..Men måste börja beta av mina funderingar innan jag kan jobba vidare med mig själv, och en av dom är han


    Om han begär detta bara för att få dig att må sämre fast han i själva verket vet att han inte vill vara tillsammans med dig så är det inte ok. Det är bara elakt. Du ska såklart inte acceptera något sånt. 

    Om han är genuin och verkligen vill fundera så har han ju såklart rätt att begära betänketid. Åter igen så handlar det om du vill gå med på detta. 

    Det jag försöker komma fram till är att du inte ska lägga ner så mycket energi på att fundera över hans tankar och känslor. Varför han gör som han gör eller inte. Släpp den där killen och fokusera på dig själv.  
  • Roreza
    Anonym (Lämnad) skrev 2019-08-20 18:11:05 följande:

    Hej, efter att ha inlett ett intensivt förhållande med en kille för ca 2 månader sedan så har det nu blivit skit av allt.

    Allt började bra och jag var såååå glad, men en månad in i förhållandet så berättar hans ex att hon är gravid, i månad 8!? Det blev oroligt, han tyckte att det var jobbigt och dom blev osams. Jag fanns där för honom, vilket han uppskattade väldigt mkt.

    Det tog dock på mig väldigt mkt och det + att jag fick reda på att jag hade cellförändringar gjorde att jag gick in i en depprition och försökte ta mitt liv, på fyllan i lördags.

    Jag fick otroligt dålig info från sjukvården ang mina mina cellförändringar (fick läsa mig till det i min journal på 1177) men fick klarhet i allt efter mitt hemska försök.. så jag mår bättre ang det men har ju sjuk ångest över vad jag gjort..

    Nu vill killen lämna mig, eller ja "fundera". Dagarna efter jag gjort detta betedde han sig bitchigt mot mig, som att han ville att jag skulle få mer ångest än vad jag hade.. jag slutade tillslut svara och bestämde för mig själv att han ska få till på torsdag på sig..och att jag då kontaktar han, då jag inte själv kommer kunna gå vidare om jag inte får ett riktigt slut.

    Han beter sig så märkligt nu, tog skärmdumpar på det jag skrev, när jag förklarade vrf jag mått så dåligt, och sa att han skulle svara senare då han inte jobbar, Vilket han inte gjort än. Han sa att han mådde så dåligt över vad jag gjort men lägger ut saker på sin story hela tiden (snapchat) vilket han gjort kanske 2 ggr/månaden förr!?

    Vrf gör man såhär? Jag skrev klart och tydligt att jag kan ta om han inte vill va med mig, så varför inte bara säga det? Varför känns det som att han straffar mig och hur ska jag reagera? Är hans beteende normalt??


    Fokusera på dig själv. Sök hjälp för ditt psykiska tillstånd, du är viktigast just nu. Du och din pojkvän har bara varit tillsammans i 2 månader, så jag antar att ni inte har ett jättedjupt band, vilket kanske kan vara lite lättare att bryta upp relationen. Dessutom går han igenom en stor livsomställning, vilket bidrar till att han inte kan ge dig den uppmärksamheten/stödet du vill ha från honom. Omge dig med människor som genuint bryr sig om dig.

    Ta hand om dig. Hoppas det blir bättre snart.
  • Anonym (Ida)

    Beklagar att du mår dåligt TS, hoppas att du mår bättre snart. <3

    Kan det vara så att din pojkvän inte vågar göra slut med dig pga din psykiska ohälsa och därför försöker låta er relation rinna ut i sanden? Han kanske är rädd att du försöker skada dig själv igen om han gör slut.

  • Anonym (J)

    Ni har bara träffats i två månader. Ni är knappt ett par ännu och han ska bli pappa. Lämna alla tankar på honom och pressa på vården om att få en akut tid nu. Efter ett självmordsförsök så borde de egentligen ha lagt in dig.

  • Anonym (Lämna)
    Anonym (Lämnad) skrev 2019-08-20 18:11:05 följande:

    Hej, efter att ha inlett ett intensivt förhållande med en kille för ca 2 månader sedan så har det nu blivit skit av allt.

    Allt började bra och jag var såååå glad, men en månad in i förhållandet så berättar hans ex att hon är gravid, i månad 8!? Det blev oroligt, han tyckte att det var jobbigt och dom blev osams. Jag fanns där för honom, vilket han uppskattade väldigt mkt.

    Det tog dock på mig väldigt mkt och det + att jag fick reda på att jag hade cellförändringar gjorde att jag gick in i en depprition och försökte ta mitt liv, på fyllan i lördags.

    Jag fick otroligt dålig info från sjukvården ang mina mina cellförändringar (fick läsa mig till det i min journal på 1177) men fick klarhet i allt efter mitt hemska försök.. så jag mår bättre ang det men har ju sjuk ångest över vad jag gjort..

    Nu vill killen lämna mig, eller ja "fundera". Dagarna efter jag gjort detta betedde han sig bitchigt mot mig, som att han ville att jag skulle få mer ångest än vad jag hade.. jag slutade tillslut svara och bestämde för mig själv att han ska få till på torsdag på sig..och att jag då kontaktar han, då jag inte själv kommer kunna gå vidare om jag inte får ett riktigt slut.

    Han beter sig så märkligt nu, tog skärmdumpar på det jag skrev, när jag förklarade vrf jag mått så dåligt, och sa att han skulle svara senare då han inte jobbar, Vilket han inte gjort än. Han sa att han mådde så dåligt över vad jag gjort men lägger ut saker på sin story hela tiden (snapchat) vilket han gjort kanske 2 ggr/månaden förr!?

    Vrf gör man såhär? Jag skrev klart och tydligt att jag kan ta om han inte vill va med mig, så varför inte bara säga det? Varför känns det som att han straffar mig och hur ska jag reagera? Är hans beteende normalt??


    Ts! Du är huvudpersonen och det viktigaste personen i DITT liv. Du äger och bestämmer över DITT liv -

    Det vettigaste du kan göra är att lämna den killen NU - bestäm det själv här och nu! Det finns många mycket trevligare killar än han är. Du kommer må bättre av att SJÄLV VÄLJA BORT HONOM, än att låta han bestämma över dig och ditt liv.

    Du har bara haft 2 månaders intensivt förhållande - om 2månader är den killen ett minne blått! Du måste ta hand om DIG nu. Bara dig själv. Bra att du redan sökt hjälp.

    Sköt om dig! Kram!
  • Physalis

    Ni behöver inte varandra just nu.

    Ni båda är i två extrema situationer som kräver stöd och tålamod av omgivningen. Och i ditt fall vård. Ingen av er bör försöka er på att axla den rollen i era respektive situationer.

    Glöm killen och ta hand om dig själv och låt samtidigt honom ordna upp sitt liv.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Hm)

    Ts, har vi dejtat samma kille? Killen jag var med fick också nyligen reda på att hans ex var gravid i månad 8

  • Anonym (Lämnad)

    Haha vilken ålder är det på killen???

  • Tappadstekspade

    Det är inte så konstigt att snubben vill fundera över om han vill ha en självmordsbenägen flickvän i en situation där hans liv tagit en helt ny vändning. Han ska få barn liksom.

    Dessutom kanske han funderar på om han vill ha en psykiskt skör styvmor till sitt barn.

    INGET ont mot dig. Men jag hade lagt benen på ryggen om någon jag dejtat i två månader försökt ta sitt liv.

Svar på tråden Blir lämnad efter självmordsförsök, hur går jag vidare?