• Anonym (Kaffedraken)

    Någon som trodde det var en stukad fot men var nåt annat?

    Någon som gått med en stukad fot och varit hos läkaren? Men sen visade sig vara något annat? Jag stukade foten kraftigt gör en vecka sedan. Har ont när jag går oc den värker. Sjukgymnasten sa att det oxå kan vara något i muskeln? Något som vet nåt om detta?

  • Svar på tråden Någon som trodde det var en stukad fot men var nåt annat?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min svärmor bröt båda benen förra sommaren, hon trodde det var en stukning för hon kunde ju gå. Men efter 1 vecka när svullnaden inte gick ner och smärtan inte gav sig åkte de in till sjukhuset som konstaterade kraftig spricka i ena benet och helt brutet på andra benet. Läkarna var chockade att hon gått 1 vecka men hon är väll inte så smärtkänslig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Japp) skrev 2019-08-20 19:39:55 följande:

    Min svärmor bröt båda benen förra sommaren, hon trodde det var en stukning för hon kunde ju gå. Men efter 1 vecka när svullnaden inte gick ner och smärtan inte gav sig åkte de in till sjukhuset som konstaterade kraftig spricka i ena benet och helt brutet på andra benet. Läkarna var chockade att hon gått 1 vecka men hon är väll inte så smärtkänslig.


    Jag gick också flera dagar (tror det var 5 dgr) med bruten fot utan att veta om det. När svullnaden var så pass kraftig att jag inte kunde ha sko på foten körde en kollega mig till akuten i rullstol. Har hög smärttröskel men visst gjorde det ont.
  • Anonym (Kaffedraken)

    För ett halvår sedan blev jag påkörs av en sjukhussäng på foten. Det tog inte så hårt men ju längre passet led desto mer ont och svullen blev foten. Dagen efter kunde jag inte stödja ens. Åkte in akut ich röntgade och fick en akuttid hos en ortoped. Var då övertygad om att det var en fraktur, men ortopeden sa något helt annat.

    Hon berättade att jag gått med en krossad fot sedan ungdomen. Är 37år nu. Helt otroligt!!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Träffade en kvinna som gått i fyra veckor med en ond fot. Hon hade gått så lite som möjligt på den och fått andra att springa ärenden åt henne på jobbet. Minns inte varför hon sökte vård just nu. Efter röntgen kunde jag bara säga: Ja, du hade en fraktur för fyra veckor sedan, den är på god väg att läkas. Hade du varit gipsad kunde vi tagit av gipset nu. En stödlinda så det känns lite bättre kanske? Glad att det inte hade läkt fel i alla fall!

Svar på tråden Någon som trodde det var en stukad fot men var nåt annat?