• AnnaLina

Hur mkt sover era 2 månaders bebisar?

Hej,
    jag undrar hur mkt era 2 månaders sover på nätterna? Min Thea blir 2 månader i morgon och hon vill äta (jag ammar) med 1 1/2 timmes mellanrum på natten. Är det normalt o äta så ofta? Kan man inte gör något för att hon ska sova längre perioder? Kan tillägga att hon äter väldigt ofta under dagarna också, så det är inte att hon vänt på dygnet, hon är mer vaken på dagen.

Hur har ni det med era 2 månaders?

Är det bara att "stå ut" med detta ätande dygnet runt?

Kram.

• Svar på tråden Hur mkt sover era 2 månaders bebisar?
  • AnnaLina

Ingen som har en 2 månaders?

• Månsi

jo min e snart två 7 veckor på onsdag :)
    men min gullhöna sover nästan hela natten jag ammar henne sen brukar hon få en flaska ersättning sen efter en stund brukar hon ammas igen tillsöms så nu har hon börjat med somna vid 10 sen brukar hon ät vid 2 ibland strundar hon e det oh äter vid fyra istället men då brukar hon äta cirkus en timme nästan sen somnar vi om igen till 9-10 :)

• AnnaLina

Ja. Lika ofta på dagen oxå.

• Månsi

testa ge henne lite ersättnig då hon karnse inte blir riktigt mätt eller tutte ?

• KissTheDawn

Min är 2 månader på onsdag, men han får ersättning så det är kanske lite skillnad då. Han sover hela nätterna, från 23-23.30 till 8-8.30.

• mamma2004

Min dotter är 7veckor i lördags. Hon brukar somna vid 23tiden efter hon ätit och sen sover hon till 4 tiden. Somnar direkt efter maten och vaknar och vill ha mat vid 8-tiden. Sen kan hon vissa dagar vara vaken då medan hon vissa dagar sover vidare till 11 tiden.

• gurgel

Hej!
    Min son "fyllde" 2 månader igår. Han äter nästan varannan till var tredje timme om natten. Men det som jag tycker är jobbigast, är att han inte somnar om med en gång, utan det kan ta upp till 1 timme varje gång att få honom att somna. Mycket jobbigt. Har försökt att bara lägga honom i sin säng så att han skall somna själv, men då låter han jättemycket och till slut skriker han. Däremot om man sitter och vaggar hononm och håller en hand på honom så kan han somna..fast då kanske först efter en timme som sagt! I natt fick jag hela 4 timmars sömn, så idag känner man att man lever! (-; Längtar till att han börjar sova hela natten!!!
    /Gurgel

• sara08

Min Emil sover mellan 23-05 så gott som varje natt och har gjort det länge nu. Sen efter det vaknar han ca 1 gg i timmen och snuttar lite liggande bredvid mig i sängen och somnar om.
    Han har en liten bärbar "snuggle nest" som han får lägga sig i på soffbordet och så tittar jag på tv eller gör ngt annat - han somnar vid 23 och då bär jag in honom i den lilla sängen o lägger ner allt i spjälsängen - sen sover han där till 5 då han sen får ligga hos oss.

• Monica H

Så där var min Caroline första månaden.
    Jag kunde sitta och amma henne hela kvällar. Vart väldigt jobbigt i längden.
    Provade ge henne tillägg på kvällarna och då sov hon första svängen ca 4-7 timmar.
    Lycka till

• Kiwiwini

Min tjej är 2,5 månader och helammas. Hon vaknar oftast 2-3 gånger mellan 22-9. Ibland oftare.

• Tigrino

Min är 7 veckor, han ammas sista gången runt 22-23 och sover sen till 3, 4, 6 eller till och med 8 beroende på hur trött han är och om magen krånglar eller ej. Men bara ett mål mat under natten, högst! Oftast sover han hela nätterna.
    När han har ätit närmare morgonen kan han somna om, vi går oftast upp för dagen vid halv 9 - 9.

• emmy1982

Min är förvisso snart 3 mån men har från start sovit max 2 h oavsett tid på dygnet. I början var det det matning ibland en gång i timmer dygnet om. Oavsett ersättning eller amning. Nu ammar jag bara, hon får ersättning om jag ska göra nåt utan henne. Är så avis på de med barn som sover mycket om natten. Eller dagen. Min är en piggis helt enkelt!

• Linn A

Min 2 månadersbebis sover 3-3.5 timmar första gången. Därefter ammar hon med 1 till 2 timmars mellanrum. Jag är glad så länge bebisen somnar om efter amningen o det gör hon oftast mellan kl. 22-07. Ibland spårar det dock ur vid 04. Då brukar jag se på film. Blir nästan som egentid när man har två barn. Det kommer säkert bli bättre ju äldre hon blir!

• Bambusa

min pojke är 12v (men 4v för tidigt född) helammas, från jag lägger mig vid 23ca sover han till 4-5 ammar och somnar oftast om utan problem till runt 8.. då vaknar storasyster med.. storasyster sov längre pass i hans ålder,även hon helammad, men ja hade mkt fetare mjölk med henne..

• che71

Min 2 månaders flicka äter ofta. På natten sover hon första gången mellan 3 o 4 timmar men sen vaknar hon varje timme eller med 1,5 timmes mellanrum. Så jag är uppe o ammar minst 4-5 gånger per natt. Hon somnar olika tid varje kväll..ibland vid 8 ibland vid 10, efter mycket bärande o sjungande. Vi ger henne oftast ersättning 2 gånger om dagen fm o kväll men hon äter ändå ofta. .och ca 15-20 min åt gången .

Önskar hon kunde sova längre stunder o kanske bara äta 2 gånger per natt.

• Bambusa

Bara för jag sa att syrran va duktigare sov han typ 8 timmar isträck, men då fick jag pumpa ist, rädd att få mjölkstockning igen... ammade lite tätare idag ist.. får se hur denna natt blir, han somna väl tidigt i pappas famn..

• Celice29

Min dotter är 9 veckor och hon ammas vid ca 17 och 18:30 och sen är det pyjamas på och "god natt". Hon somnar hon nångång 19-19:30 och sover till 22:30. Då får hon en flaska med urpumpad mjölk (just nu 125 ml) o somnar sedan om. Jag ammar henne följande gång vid 4-5-tiden. Sen går vi alltid upp vid 07-07:30 då även storasyster vaknar och då ammar jag igen. Vi har valt att ge henne flaska 1 gång/ dag för att hon ska få i sig lite större mängd. Jag har ofta upplevt att jag har mindre mjölk på kvällen. Även om hon får flaska så pumpar jag även vid 22 för att mjölken inte ska minska (det får hon följande kväll). Resten har jag pumpat lite under dagens lopp. På bara några veckor har mängden mjölk hon vill ha vid 22:30 ökat från 80 ml till 125! Alla barn är olika o vissa vill snutta mer än andra men man kan ju pröva sig fram på lite olika sätt!

Svar på tråden Hur mkt sover era 2 månaders bebisar?