• Anonym (Orolig)

    Kan man ha värmevallningar och humörsvängningar utan att vara i klimakteriet, eller vara gravid etc?

    Jag har både värmevallningar och kylvallningar samt en jäkla massa humörsvängningar som kommit plötsligt. Jag är inte gravid så jag är jätte rädd för att ha kommit i ett för tidigt klimakterium.

    Jag äter inget preventivmedel. Har precis slutat med cerazette. Kan det bli såhär när man slutar med dom? Åt bara några månader. Någon som har en aning om vad detta kan bero på?

    Är bara 25 år!!!

  • Svar på tråden Kan man ha värmevallningar och humörsvängningar utan att vara i klimakteriet, eller vara gravid etc?
  • Anonym (Orolig)

    Slutade med cerazette för kanske 4-5 veckor sedan.

  • Anonym (Orolig)
    Långbenopluto skrev 2019-08-21 09:52:19 följande:

    Helt normalt när alla hormoner från p-pillrena går ur kroppen.


    Men det tar väl bara några dagar för det att gå ur kroppen? Med tanke på att man kan bli gravid direkt när man slutar med dom och om man glömmer ett piller.

    Cerazette är ju heller inget p piller utan minipiller med mindre hormoner i som jag förstått det och jag åt det som sagt bara i 2-3 månader..
  • Fjäril kär
    Anonym (Orolig) skrev 2019-08-21 09:56:18 följande:

    Men det tar väl bara några dagar för det att gå ur kroppen? Med tanke på att man kan bli gravid direkt när man slutar med dom och om man glömmer ett piller.

    Cerazette är ju heller inget p piller utan minipiller med mindre hormoner i som jag förstått det och jag åt det som sagt bara i 2-3 månader..


    Det är individuellt när hormoner går ur kroppen och hur man då reagerar.
  • Anonym (Orolig)
    Fjäril kär skrev 2019-08-21 10:30:42 följande:

    Det är individuellt när hormoner går ur kroppen och hur man då reagerar.


    Ok, vi får hoppas att det beror på cerazetten och inget annat. Tycker bara att det är konstigt att det kommer nu helt plötsligt när jag slutade med dom för minst 5 veckor sen.
  • Långbenopluto
    Anonym (Orolig) skrev 2019-08-21 10:32:38 följande:
    Ok, vi får hoppas att det beror på cerazetten och inget annat. Tycker bara att det är konstigt att det kommer nu helt plötsligt när jag slutade med dom för minst 5 veckor sen.
    Men ring 1177 då, istället för att vara så orolig som du verkar vara......
  • Anonym (Orolig)
    Långbenopluto skrev 2019-08-21 10:37:38 följande:

    Men ring 1177 då, istället för att vara så orolig som du verkar vara......


    Har gjort det men de kan inte svara på det.
  • Anonym (shr)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-08-21 10:38:50 följande:
    Har gjort det men de kan inte svara på det.
    sök akuten och fråga efter teckn till feokoromcytom, eller tunntarmscarcinoid.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (shr) skrev 2019-08-21 10:59:55 följande:

    sök akuten och fråga efter teckn till feokoromcytom, eller tunntarmscarcinoid.


    Sluta dumma dig. Jag kontaktar inte akuten för detta
  • Långbenopluto
    Anonym (Orolig) skrev 2019-08-21 11:09:28 följande:
    Sluta dumma dig. Jag kontaktar inte akuten för detta
    Du har väl en vårdcentral som du tillhör?
Svar på tråden Kan man ha värmevallningar och humörsvängningar utan att vara i klimakteriet, eller vara gravid etc?