• thoase1

    Perkulator på induktionshäll??

    Jag undrar, om någon vet om det finns en perkolator som kan användas på en induktionshäll? Alltså en perkolator utan elsladd! Vart hittar jag den då?

  • Svar på tråden Perkulator på induktionshäll??
  • Anonym (Micke)

    Rostfritt funkar. Jag har en. Köpt för att ha över öppen eld men funkar lika
    bra på induktionshällen. Köpt på någon sport/campingbutik för många år sedan

  • Anonym (Micke)

    Rostfritt funkar. Jag har en. Köpt för att ha över öppen eld men funkar lika
    bra på induktionshällen. Köpt på någon sport/campingbutik för många år sedan

  • Anonym (Kaffe)

    Den här t ex: zerazza.com/produkter/tops-perkulator-s-045-l/%7Cadtribes%7C11467&utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=se-products-googleshopping&utm_medium=cpc&utm_term=11467&gclid=Cj0KCQjw753rBRCVARIsANe3o47OlLvFJefBOzNFWp3muiqb7-Db9NEWF19aC4dSYIOgBdi-d4ns51EaAkdhEALw_wcB

    Eller så köper du vilken perkolator du vill och köper till en metallplatta som gör att du kan använda din perkolator på induktionshäll. T ex den här: bagarenochkocken.se/kokkarl-stekpannor/ovrigt-kokkarl/frabosk-induktionsplatta-14-cm/

  • Anonym (Kaffe)
    MajaMaria79 skrev 2019-08-29 09:25:24 följande:

    www.kitchentime.se/p/mockabryggare-venus-4-kopp&gclid=EAIaIQobChMI77-3oMan5AIVEKaaCh0XXgTJEAQYAyABEgKFT_D_BwE

    Den här har vi, fungerar helt kanon!


    Fast det där är ingen perkolator. Det är en mokabryggare. Ts vill en perkolator.
  • Anonym (Kaffe)
    MajaMaria79 skrev 2019-08-29 09:44:11 följande:

    När jag googlar om skillnaden mellan perkolator och mokabryggare är det just att mokabryggaren inte drivs av elektricitet - vilket väl var TS önskan?

    kaleikaffebar.se/bryggtekniker/


    Nej, det stämmer inte. En perkolator har ett mycket högre tryck vid bryggning. Det är absolut inte samma sak och det är helt olika bryggningsprocesser.
Svar på tråden Perkulator på induktionshäll??