• Anonym (Lämnad)

    Lämnad

    Min sambo gjorde slut med mig i början av sommaren. Vi båda börjar närma oss 30, och hade varit tillsammans i drygt 6 år. 


    Uppbrottet kom som en blixt från klar himmel för min del. Jag trodde att vi var på väg mot giftermål, husköp och barn. Jag försöker acceptera att han har gått i från mig, men mitt problem är hur jag analyserar mitt eget agerande nu i efterhand. När jag ser tillbaka på vår relation är allt jag kan tänka på hur sur, grinig och negativ jag har kunnat vara ibland. Jag har haft lätt att låta min irritation över saker spilla ut över honom, och jag ser nu såhär i efterhand att jag har varit någon jag inte alls vill vara, även om jag har jobbat mycket på att komma ifrån detta beteende de senaste 2 åren. Mitt ex är verkligen världens finaste människa och har alltid ställt upp och aldrig gjort något ont mot mig. HUR slutar jag hata mig själv för att min negativitet stötte bort honom och HUR ska jag någonsin bli kär i någon annan när mitt ex har satt ribban så högt? Allt jag vill är att visa mitt ex att jag förstår mig själv på ett annat sätt nu och vill förändras. 

  • Svar på tråden Lämnad
  • Anonym (Mia)

    För det första så bär du inte ensam ansvaret för att det tog slut.

    För att komma över det så lär dig av det. Försök ta reda på vad det är som gjort att du tagit ut det på honom och ändra det beteendet.

Svar på tråden Lämnad