• Tr0ust

    Nidblödning?!

    Jag är på ÄL+12 (13) & på Bim - 5 idag.

    På eftermiddagen började jag blöda. Väldigt ljust rött när jag torkar mig. Liknar mens fast ändå inte? (Jag har varit gravid 2 gånger innan och har inte haft en nidblödning innan) Tänkte att mensen borde inte vara här än. Har haft molvärk till och från sedan ÄL idag fick jag lite kraftigare värk.

    Det kan ju också bara vara mensen som dök upp lite tidigare.

    Jag var inne och läste lite om nidblödning och det stod att det kan komma 7-14 dagar efter ÄL.

    Vad tror ni? Ni som har varit med om detta innan? Hur var det för er? Hur länge blödde ni? Hur mycket?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Nidblödning?!
  • Anonym (Svårt)

    Det är ju jättesvårt att säga.

    Jag och mina vänner har haft nidblödning och det har skilt sig åt rejält, vissa av oss har blött lite, typ en rosa flytning medan andra mer och under 1-2 dagar. Någon kompis trodde hon fick nidblödning men det var tidig mens. En annan trodde också på nidblödning men det var kemiskt missfall.

    Ta ett test vid BIM för att få ett tydligt svar

  • Anonym (K)

    Nidblödning kan ske 5-14 dagar efter äl.

    Har haft nidblödning vid 2 av mina 5 graviditeter. Ena nidblödningen var pyttelite rosa slemaktig flytning. Så pass lite att jag hade missat det om jag inte hade sprungit på toa konstant och letat efter mens på pappret (graviditeten var oplanerad och ägglossning hade skett betydligt senare än jag trodde så jag trodde jag skulle ha mens vilken dag som helst när det egentligen inte hade gått mer än 5 dagar sen äl). Den andra nidblödningen bestod av lite rostrött/brunrött blod när jag torkade mig vid två tillfällen 1 dag. Några droppar bara.

  • Tr0ust
    Anonym (Svårt) skrev 2019-08-22 23:29:27 följande:

    Det är ju jättesvårt att säga.

    Jag och mina vänner har haft nidblödning och det har skilt sig åt rejält, vissa av oss har blött lite, typ en rosa flytning medan andra mer och under 1-2 dagar. Någon kompis trodde hon fick nidblödning men det var tidig mens. En annan trodde också på nidblödning men det var kemiskt missfall.

    Ta ett test vid BIM för att få ett tydligt svar


    Hur kan man vara kemiskt gravid? Eller har man plussat innan då?
  • Tr0ust
    Anonym (K) skrev 2019-08-22 23:30:07 följande:

    Nidblödning kan ske 5-14 dagar efter äl.

    Har haft nidblödning vid 2 av mina 5 graviditeter. Ena nidblödningen var pyttelite rosa slemaktig flytning. Så pass lite att jag hade missat det om jag inte hade sprungit på toa konstant och letat efter mens på pappret (graviditeten var oplanerad och ägglossning hade skett betydligt senare än jag trodde så jag trodde jag skulle ha mens vilken dag som helst när det egentligen inte hade gått mer än 5 dagar sen äl). Den andra nidblödningen bestod av lite rostrött/brunrött blod när jag torkade mig vid två tillfällen 1 dag. Några droppar bara.


    Jo men oftast 7-14 Men det spelar ju ingen roll ;)

    Okej jag har blodigt sedan kl 14 Kanske men inte alls mycket.. och det är typ rosa nu när jag torkar mig, fast det är ingen flytning liksom. Detta är.så.skumt. kan jag inte plussa imorgon om jag skulle ta ett test?
  • Anonym (Svårt)
    Tr0ust skrev 2019-08-22 23:38:06 följande:

    Hur kan man vara kemiskt gravid? Eller har man plussat innan då?


    Ett kemiskt missfall är typ det vanligaste. Många gånger när man får det så misstar man det för mens. Vanligt att man inte ens fattar att man har vart gravid.

    Kan komma nån dag innan BIM, på BIM eller någon dag efter BIM
  • Anonym (K)
    Tr0ust skrev 2019-08-22 23:38:06 följande:

    Hur kan man vara kemiskt gravid? Eller har man plussat innan då?


    Väldigt tidiga missfall kallas kemiska graviditeter. Vet inte varför. Kanske för att det är så pass tidigt att det inte syns på ultraljud utan bara via urin- och blodprov. Men det är inget annat än ett vanligt missfall egentligen.
  • Anonym (K)
    Tr0ust skrev 2019-08-22 23:39:53 följande:

    Jo men oftast 7-14 Men det spelar ju ingen roll ;)

    Okej jag har blodigt sedan kl 14 Kanske men inte alls mycket.. och det är typ rosa nu när jag torkar mig, fast det är ingen flytning liksom. Detta är.så.skumt. kan jag inte plussa imorgon om jag skulle ta ett test?


    Det är möjligt att du kan plussa imorgon då men också möjligt att få negativt även om du skulle vara gravid. Det beror på hur snabbt hcg ökar för just dig just den här eventuella geaviditeten, samt hur känsligt testet är. Bäst är att vänta några dagar och testa då för ett mer tillförlitligt resultat. Eller testa imorgon och se och är det negativt vänta några dagar och testa igen.
  • mallalala

    Jag var med om det denna graviditet. Fick en ljusrosa blödning och trodde mensen var på g (brukar ofta få lite spottnings innan den drar igång ordentligt). Men mensen kom aldrig. Gjorde ett gravtest två dagar senare som var positivt.

  • Ssandra

    Jag är i precis samma sits som dig, har idag BIM om 4 dagar, hade en rosa/röd/brun blödning igår morse som sedan avtog efter halva dagen ungefär, fick lite nu imorse också, så det kanske inte är klart än.. men vid mens brukar jag alltid få jättemycket blod och extrem mensvärk första dagen, men igår hade jag bara en aning värk, bara lite smått som knappt kändes.. så tycker de känns lite konstigt :) tog test igår men de va negativt då, men de va väl antagligen för tidigt då!!

    Så vi får väl se :) jag slutade med mina p-piller den 26e juni och fick min mens tillbaka exakt 1 månad efter så den kom igång direkt :)

Svar på tråden Nidblödning?!