• Sat 24 Aug 2019 00:59
    124 visningar
    3 svar
    3
    124

    Göra vad?

    Någon som kanske vet vad som gäller?

    Jag skickade efter ett paket i juli, tog faktura på det som skulle betalas i augusti. Hämtade ut paketet någon vecka efter att jag beställt.

    Hemsidan hade mycket rabatt och det var många som skickade efter om det har någon betydelse. Antar att det råkat skicka dubbletter och inte har så bra koll.

    Nu, en månad efter fick jag en ny avi från posten att jag hade ett paket från företaget att hämta ut. Hämtade ut det idag och det är exakt likadana varor och likadan orderbekräftelse och ordernummer medskickat som det förra paketet. Personalen på utlämningsstället sa att paketet först hade skickats tillbaka till företaget en gång, men sedan kommit tillbaka igen. Vad gör man med detta?

  • Svar på tråden Göra vad?
  • Sat 24 Aug 2019 01:17
    #1

    Kontakta företaget och fråga, känns som den logiska lösningen...

  • Sat 24 Aug 2019 11:23
    #2
    BurningDiamond skrev 2019-08-24 01:17:58 följande:
    Kontakta företaget och fråga, känns som den logiska lösningen...
    Tummen upp!!
  • Sat 24 Aug 2019 11:31
    #3
    Förstående12345 skrev 2019-08-24 00:59:21 följande:
     Personalen på utlämningsstället sa att paketet först hade skickats tillbaka till företaget en gång, men sedan kommit tillbaka igen. Vad gör man med detta?
    Jag har aldrig någonsin hört talas om att företag skickar tillbaka paket en endra gång på eget initiativ.
    Tvärtom finns det alltid klausuler att icke-hämtade returnerade paket faktureras med en hundralapp eller två.

    Men men… Är det så att företaget skickat dubbelt kontaktar man givetvis företaget och påpekar felaktigheterna...
Svar på tråden Göra vad?