• Jacobsmamma

    Hm... Kraftig mensvärk

    Som rubriken lyder... - 4 bim igår och de började med att på kvällen när ja va på toa kom de rött på pappret när jag torkade mig, men bara det sen blev värken lite värre framåt kvällningen i tjejmagen, idag - 3 är värken kvar och har sätt lite spottings.... Brukar alltid ha spottings typ 3 dagar innan mens...så känns som att det är kört denna gång med... Men blödningen igår då? Har inte direkt haft några andra känningar mer än irritation, men de kan ju säkert lika gärna vara PMS.... Hade 36.9 i temp imorse, brukar ligga på 36.5 elr nåt sånt annars... Va tror ni?

  • Svar på tråden Hm... Kraftig mensvärk
  • Tr0ust
    Jacobsmamma skrev 2019-08-24 07:50:13 följande:

    Som rubriken lyder... - 4 bim igår och de började med att på kvällen när ja va på toa kom de rött på pappret när jag torkade mig, men bara det sen blev värken lite värre framåt kvällningen i tjejmagen, idag - 3 är värken kvar och har sätt lite spottings.... Brukar alltid ha spottings typ 3 dagar innan mens...så känns som att det är kört denna gång med... Men blödningen igår då? Har inte direkt haft några andra känningar mer än irritation, men de kan ju säkert lika gärna vara PMS.... Hade 36.9 i temp imorse, brukar ligga på 36.5 elr nåt sånt annars... Va tror ni?


    Jag fick blödning på BIM- 5 vilket är för 3 dagar sedan, har BIM på tisdag enligt min app.. Fick då mensvärk lite kraftigare än är jag har haft sedan ÄL då har det varit molande värk hela tiden. Rikligt med blod men ändå sparsam. Inte som en riktig mens. Jag har aldrig "spottings" eller mellanblödningar innan Mensen och jag brukar heller inte få mensen tidigare. Kanske 1 dag innan isf. Igår var min temp på 36.9. Har legat på 37,2 innan. Idag var tempen på 37.2 igen. Jag fattar heller ingenting..

    Jag blöder fortfarande. Klar rött på pappret, och rosa när jag torkar mig efter en stund.

    Jag har yrsel, illamående (lite) .. Jag kanske inte var till någon hjälp för ditt svar. Men jag har typ samma som dig.. haha

    Har testat negativt på varje gravtest.

    Vi får väl testa på vår BIM dag helt enkelt.

    Lycka till!
  • Jacobsmamma

    Har liksom olika temp i vardera öra haha ???? men haft värk hela dagen, kraftigare molvärk o brunt när ja torkar mig.... Suck, känns som att de är kört denna månad Me... Vill bara gråta :(

  • Planerar2020
    Jacobsmamma skrev 2019-08-24 15:01:29 följande:

    Har liksom olika temp i vardera öra haha ???? men haft värk hela dagen, kraftigare molvärk o brunt när ja torkar mig.... Suck, känns som att de är kört denna månad Me... Vill bara gråta :(


    Jag känner likadant... BIM på tisdag och fick i torsdag lite rosa på pappret när jag torkade mig. Sedan inget mer. Igår var det ännu mindre när jag torkade mig djupt. Idag är det lite brunt i flygningen... enorm molvärk sedan en vecka tillbaka. Helt slut i kropp och knopp, tröttheten är superjobbig. Humörsvängningar från helheter idag då allt känns hopplöst. Hittills negativt på alla gravtester. Gråtit flera gånger idag. Försöker släppa det men överanalyserar allt...
  • Jacobsmamma

    Nu brunrött med lite klumpar.... Temp 37.1, fattar nada, molvärk så man typ mår illa... Antar att det är kört '(

  • Tr0ust
    Jacobsmamma skrev 2019-08-24 22:19:15 följande:

    Nu brunrött med lite klumpar.... Temp 37.1, fattar nada, molvärk så man typ mår illa... Antar att det är kört '(


    Det är inte kört lille vän.. Jag har också snåklumpar. Men inte mycket.

    Om du brukar ligga på 36,5 och du ligger på 37,1 så kan det knappast vara så att du INTE är gravid.. tempen går ju ner igen annars.

    Min blödning har avtagit lite nu faktiskt. Ska ha en binda i inatt för att s

    Håller tummarna för dig ! :)

    Kram & lycka till!
  • Anonym (kr)
    Tr0ust skrev 2019-08-24 22:44:03 följande:

    Det är inte kört lille vän.. Jag har också snåklumpar. Men inte mycket.

    Om du brukar ligga på 36,5 och du ligger på 37,1 så kan det knappast vara så att du INTE är gravid.. tempen går ju ner igen annars.

    Min blödning har avtagit lite nu faktiskt. Ska ha en binda i inatt för att s

    Håller tummarna för dig ! :)

    Kram & lycka till!


    Jo det är absolut möjligt att inte va gravid o ha hög temp. Tempen är hög fram till mensen drar igång och kan även vara något högre ett par dagar innan den åter hamnar under coverline. Det är bättre att va påläst än att komma med dålig och osann info.
  • Anonym (Krr)
    Anonym (kr) skrev 2019-08-24 23:02:21 följande:

    Jo det är absolut möjligt att inte va gravid o ha hög temp. Tempen är hög fram till mensen drar igång och kan även vara något högre ett par dagar innan den åter hamnar under coverline. Det är bättre att va påläst än att komma med dålig och osann info.


    Men oj då ms bitterfi**a !!

    Hon menade nog att innan me sen har tagit fart så går temperaturen inte ned. Chilla lite va faan!
  • Anonym (kr)
    Anonym (Krr) skrev 2019-08-24 23:35:24 följande:

    Men oj då ms bitterfi**a !!

    Hon menade nog att innan me sen har tagit fart så går temperaturen inte ned. Chilla lite va faan!


    Jag är inte bitter alls, jag är bara såååååå otroligt trött på den okunskap som florerar här på familjeliv. Det är verkligen ett forum för alla er som inte vet hur kan faktagranskar.
  • Anonym (Krr)
    Anonym (kr) skrev 2019-08-25 08:24:51 följande:

    Jag är inte bitter alls, jag är bara såååååå otroligt trött på den okunskap som florerar här på familjeliv. Det är verkligen ett forum för alla er som inte vet hur kan faktagranskar.


    Va Fan gör du här då?
  • Anonym (kr)
    Anonym (Krr) skrev 2019-08-25 08:27:05 följande:

    Va Fan gör du här då?


    Ja någon måste ju försöka att väga upp med fakta och kunskap. Ett exempel: så fort någon tös testar sig med ett gravtest och det visar negativt så är det fel på testet och kommentarer som, ?de testerna visar alltid spök för mig? dyker upp. Nej djsg är ledsen, du är bara inte gravid. Vidare har vi sen gruppen som sig tror vars gravida redan på

    Äl+3 och radar upp symtom efter symtom, och pter, nej det som skrivs är heeeeeeeelt naturligt och händer oavsett grav eller ej. Jag kan dock tillägga att er okunskap ibland roar mig :)
Svar på tråden Hm... Kraftig mensvärk