• Anonym (Sex med dejter)

Sex med dejt förhållningsregler.

Jag är ny igen med att dejta efter ett långt förhållande.

Jag har inga problem egentligen med att ha sex tidigt om man chattat ett tag och det klaffar när man ses. Men de jag dejtat har inte haft tanke på kondom när vi kommit så långt och det har kommit upp i stundens hetta.

Om jag frågar om de vet om de är friska så har de sagt ja men de har inte testat sig och kan de va med mig oskyddade så lär de varit med andra innan dess oskyddade. Samma visa med de tre jag dejtat.

Och sedan har det visat sig att de mest är intresserade av sex mer än relation fast de utgett sig för att vara seriösa från början, alltså KK.

Så jag behöver lite perspektiv för att skydda mig själv i dubbel bemärkelse i fortsättningen.

1) Hur många dejter innan sex? Och har ni då pratat om att ha kondom innan det hettar till?
    2) Om man inte vill att den andra har sex med flera samtidigt som en själv, när ska man ta upp det på dejtingstadiet utan att skrämma bort?
    3) Hur funkar KK för er? Alltid med kondom fast det är samma person?

• Svar på tråden Sex med dejt förhållningsregler.
  • Smecker

Skydda dig mot de som bara är ute efter sex går i princip inte. Visst, om du väntar med att ha sex i tre månader så tappar du alla, men då tappar du även de som skulle kunna vara seriöst intresserade. De personer som mest är intresserade av sex, och även har lätt att få sex på "marknaden", de tappar nog intresset rätt fort om det inte blir sex på första, andra eller tredje dejten. De personer som mest är intresserade av sex, men som har svårare att få till det på "marknaden", de håller förmodligen ut rätt länge om det verkar finnas chans att det blir sex framöver. Personligen så har i princip samtliga mina seriösa förhållanden börjat med sex på första dejten, men det handlar nog mer om hurdan man är som person och vilken sorts personer man söker.

Om du förväntar dig att du skall dejta exklusivt, så förutsätter det att du har sex med personen. Föreslår att du tar upp det rätt tidigt, du kommer garanterat att tappa rätt många där, men om det är så du vill ha det så får du ju ta upp det.

Kondom tycker jag definitivt att du skall kunna ställa krav på. Det är inget kontroversiellt på något vis.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (SKYDDA DIG VÄL!)
    Anonym (Sex med dejter) skrev 2019-08-24 13:57:09 följande:

Jag har inga problem egentligen med att ha sex tidigt om man chattat ett tag och det klaffar när man ses. Men de jag dejtat har inte haft tanke på kondom när vi kommit så långt och det har kommit upp i stundens hetta.

Om jag frågar om de vet om de är friska så har de sagt ja men de har inte testat sig och kan de va med mig oskyddade så lär de varit med andra innan dess oskyddade. Samma visa med de tre jag dejtat.

Och sedan har det visat sig att de mest är intresserade av sex mer än relation fast de utgett sig för att vara seriösa från början, alltså KK.

Så jag behöver lite perspektiv för att skydda mig själv i dubbel bemärkelse i fortsättningen.

1) Hur många dejter innan sex? Och har ni då pratat om att ha kondom innan det hettar till?
    2) Om man inte vill att den andra har sex med flera samtidigt som en själv, när ska man ta upp det på dejtingstadiet utan att skrämma bort?

Usch ingen avundsvärd situation att vara i. Det finns nog inga seriösa kvar på dejtingsidor. Skulle personligen inte ta i en sådan kille med tång.
    Har gjort min resa med samma oaktsamma respektlösa män och de skiter fullständigt  i dig bara de får knulla. För att inte tala om allt strul efteråt och alla kalla bemötanden och spökerier.

Mitt råd till dig är att aldrig ligga med en kille om han inte fallit för dig och visat tålamod på att kunna dejta dig utan sex för att lära känna dig närmre. Det kommer alltid att bita dig i foten. De tappar intresset direkt efter sex.

Ha ALDRIG oskyddat sex förrän du sett uppdaterade papper på att killen är ren och du fått garanterat att han bara har sex med dig. Alltså en bit in i en seriös relation som man vet bygger på annat än sex.

Jag hade en kk för några år sen för att han inte ville mer och jag var en idiot men då hade vi iallafall den dealen att vi bara hade oskyddat sex med varandra och inte med nån annan. Men herregud inte en vettig människa borde ju lita på nåt sånt. Testade mig direkt efter och hade klart otur:(

Håll ivgen med männen. Tjejer gör alltid ett STORT fel och det är att ge och visa för mycket och för tidigt. Inget skrämmer bort en man fortare. Låt de ge mer och visa att de förtjänar dig och lite inte på någon. Dejtingsidorna kryllar av players och opålitliga monster.

• Fjäril kär

Sex med kondom är ett krav, alltid.

Sen kan du aldrig vara säker på något alls vad gäller seriösa eller inte seriöst.

Den som låg på första dejten förra gången kan denna gång vilja vänta nån månad. Osv..

Känns det rätt så ligg. Det är enda du har att gå på.

• Anonym (Q)

Om du är ute efter ett förhållande:

1. Minst 3 dejter. Ni ska ha lärt känna varandra och ha hunnit avgöra att ni vill fortsätta att ses. Alltid kondom i början.

2. Ta redan från början upp att du söker en seriös exklusiv relation och inte kk eller one night stands.

3. Gå inte in i kk-relationer.

Om du bara vill dejta och ligga runt.

1. Ligg när det känns bra. Ha alltid kondom.

2. Ta upp det när du vill men räkna med att kk-relationer mycket sällan är exklusiva.

3. Alltid kondom med kk eftersom ni båda troligen ligger med flera personer.
  • Mandel

En drös olika kondomer var det första jag köpte som singel...
    Har inte varit något problem att få män att använda det när jag bett om det.

Jag tycker att man har sex när man känner för det. Inga regler utan man får känna på varandra och se vart det leder.
    Träffade en kille som redan dejt 2 deklarerade att det nu var dags för sex så vi visste om vi var kompatibla där och det sa han innan han ens kysst mig första gången...
    Jag förklarade att det kändes som en affärsuppgörelse och att man börjar väl med att ta på varandra fysiskt och ser vart det leder. Inget man bestämmer innan...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Tjejkompisen)

1. Jag brukar ha sex på 2-3e dejten oftast. Har aldrig använt kondom förutom med två killar och det var för att den ena nämnde sitt ex... och då förstod jag ju att han haft sex med andra och den andra var så mkt äldre att han måste haft andra. De andra killarna har varit oskulder och då är det ju inte nödvändigt. Var en till kille där det kändes konstigt att be om men han var inte oskuld men då skippade jag vaginalt och använde bara händer ist, och det blev ingen mer dejt efter det för jag var nog inte så sugen på honom. 

2. Jag brukar nog säga det efter att jag legat med dem 1-2 ggr och börjat bli förälskad, brukar smsa något i stil med att "åh vad härligt det var igår, jag har verkligen inget intresse för att träffa någon annan än dig just nu" och då svarar de "Nej inte jag heller, vill bara träffa dig :) Hoppas vi ses snart igen" typ. Så det brukar väl vara ca 3 veckor efter första dejten. Men oftast vet jag att de inte träffar någon annan då. 

3. Har varit kk en gång (med den äldre) och då hade vi kondom varje gång. Sedan med en till som jag träffade typ 4-5 ggr med långa mellanrum (när ingen av oss var i relation, vi var varandras rebound typ) och då började vi oftast med kondom och avslutade utan... (dubbelfail). Men då var mkt alkohol iblandat och jag visste att det inte var en fertil period för mig. 

Personligen så föredrar jag monogama relationer med oskulder just för att man slipper tänka på det här då och slipper använda kondom : )

• Anonym (A)
    Smecker skrev 2019-08-24 14:07:20 följande:
    Skydda dig mot de som bara är ute efter sex går i princip inte. Visst, om du väntar med att ha sex i tre månader så tappar du alla, men då tappar du även de som skulle kunna vara seriöst intresserade. De personer som mest är intresserade av sex, och även har lätt att få sex på "marknaden", de tappar nog intresset rätt fort om det inte blir sex på första, andra eller tredje dejten. De personer som mest är intresserade av sex, men som har svårare att få till det på "marknaden", de håller förmodligen ut rätt länge om det verkar finnas chans att det blir sex framöver. Personligen så har i princip samtliga mina seriösa förhållanden börjat med sex på första dejten, men det handlar nog mer om hurdan man är som person och vilken sorts personer man söker.

Om du förväntar dig att du skall dejta exklusivt, så förutsätter det att du har sex med personen. Föreslår att du tar upp det rätt tidigt, du kommer garanterat att tappa rätt många där, men om det är så du vill ha det så får du ju ta upp det.

Kondom tycker jag definitivt att du skall kunna ställa krav på. Det är inget kontroversiellt på något vis.
    +1
  • Anonym (Sex med dejter)

Tack för alla svar. Betyder mycket, har inte så många singelvänner som kan ge råd hur det funkar 2019.

Hur gör ni om ni blir intresserade av någon och känner att här finns potential för att dejta seriöst, få känslor och hela baletten.
    Låter ni dejten snabbt veta att ni vill dejta med denne ensam? Eller pratar man inte om sånt för det är tabu? Jag vill bara dejta en i taget. Bör jag skriva det i min dejting-presentation?

• Fjäril kär
    Anonym (Sex med dejter) skrev 2019-08-25 15:28:02 följande:

Tack för alla svar. Betyder mycket, har inte så många singelvänner som kan ge råd hur det funkar 2019.

Hur gör ni om ni blir intresserade av någon och känner att här finns potential för att dejta seriöst, få känslor och hela baletten.

Låter ni dejten snabbt veta att ni vill dejta med denne ensam? Eller pratar man inte om sånt för det är tabu? Jag vill bara dejta en i taget. Bör jag skriva det i min dejting-presentation?

Skriv tydligt i presentationen att du endast söker serlöst förhållande och påminn om det när du hittat någon du chattar med och vill börja dejta. Ha klara besked från början.
  • Smecker
    Anonym (Sex med dejter) skrev 2019-08-25 15:28:02 följande:

Det är väl upp till dig hur du vill göra, finns inga rätt eller fel. Var och en ställer de krav och förväntningar som de tror att de kan få igenom.

Personligen skulle jag inte titta åt någon som förväntar sig exklusivitet på dejtingstadiet, men det finns säkert män där ute som inte känner att de kan vara kräsna utan går med på sådana förväntningar. Däremot kan du aldrig vara säker på att de är ärliga med huruvida de dejtar dig exklusivt eller inte.

Vill du väldigt snabbt sortera bort de populära männen och sådana som är ärliga, så skriv det i sin profil. Men du kan som sagt aldrig vara säker på att de män som är kvar är ärliga.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Sex med dejt förhållningsregler.