Anonym (Sex med dejter) skrev 2019-08-24 13:57:09 följande:
Jag är ny igen med att dejta efter ett långt förhållande.
Jag har inga problem egentligen med att ha sex tidigt om man chattat ett tag och det klaffar när man ses. Men de jag dejtat har inte haft tanke på kondom när vi kommit så långt och det har kommit upp i stundens hetta.
Om jag frågar om de vet om de är friska så har de sagt ja men de har inte testat sig och kan de va med mig oskyddade så lär de varit med andra innan dess oskyddade. Samma visa med de tre jag dejtat.
Och sedan har det visat sig att de mest är intresserade av sex mer än relation fast de utgett sig för att vara seriösa från början, alltså KK.
Så jag behöver lite perspektiv för att skydda mig själv i dubbel bemärkelse i fortsättningen.
1) Hur många dejter innan sex? Och har ni då pratat om att ha kondom innan det hettar till?
2) Om man inte vill att den andra har sex med flera samtidigt som en själv, när ska man ta upp det på dejtingstadiet utan att skrämma bort?
3) Hur funkar KK för er? Alltid med kondom fast det är samma person?
Usch ingen avundsvärd situation att vara i. Det finns nog inga seriösa kvar på dejtingsidor. Skulle personligen inte ta i en sådan kille med tång.
Har gjort min resa med samma oaktsamma respektlösa män och de skiter fullständigt i dig bara de får knulla. För att inte tala om allt strul efteråt och alla kalla bemötanden och spökerier.
Mitt råd till dig är att aldrig ligga med en kille om han inte fallit för dig och visat tålamod på att kunna dejta dig utan sex för att lära känna dig närmre. Det kommer alltid att bita dig i foten. De tappar intresset direkt efter sex.
Ha ALDRIG oskyddat sex förrän du sett uppdaterade papper på att killen är ren och du fått garanterat att han bara har sex med dig. Alltså en bit in i en seriös relation som man vet bygger på annat än sex.
Jag hade en kk för några år sen för att han inte ville mer och jag var en idiot men då hade vi iallafall den dealen att vi bara hade oskyddat sex med varandra och inte med nån annan. Men herregud inte en vettig människa borde ju lita på nåt sånt. Testade mig direkt efter och hade klart otur:(
Håll ivgen med männen. Tjejer gör alltid ett STORT fel och det är att ge och visa för mycket och för tidigt. Inget skrämmer bort en man fortare. Låt de ge mer och visa att de förtjänar dig och lite inte på någon. Dejtingsidorna kryllar av players och opålitliga monster.