• krocko15

    Medicin vid GAD?

    Hej! Jag har diagnostiserat mig själv med GAD (Generaliserat ångestsyndrom) då jag varit sjukligt orolig och haft ångest konstant i x antal år. Har träffat både den ena och den andra dvs läkare, psykolog, kurator. Läkaren eftersom jag fick fysiska problem pga all oro. Har bett om medicin jag vet inte hur många ggr och endast fått lergigan o atarax dvs SKIT. Fick även sertralin MEN nu till det stora problemet, jag läste på om alla biverkningar folk fått från antidepp och blev SJUKLIGT orolig. Jag tog en halv tablett i 2 dagar tror jag det var och kunde FÖRF*N inte sova på hela natten av oro för att jag skulle få biverkningar. Så jag slutade.... Jag behöver ngt som verkar direkt, som lindrar oron som jag sedan får för antidepp. För vill egentligen ta antideppen men bev ju sjuk i huvet av dem sist. Vad ska jag göra? Förlåt för språket men är arg och ledsen på mig själv...

  • Svar på tråden Medicin vid GAD?
  • Anonym (Hmm)

    Du verkar ha fått dålig information om den behandling du erbjudits.

    Jag har käkat citalopram sertralin o voxra i den ordningen.

    Det tar mer än två dagar för insättning något läkare missat att delge dig. Det verkar som DJ behöver mer information om hur denna typ av medicin fungerar. Sen är det ingen Quick fix , det tog tre år innan jag hittade rätt ämnen, sammansättning och dos för att jag skulle gå åt rätt håll.

    Kan inte läsa mig till i tråden vilken info du delgett läkare kring ditt mående mer ön att du tror du har GAD.

    Hur såg ert samtal ut?

Svar på tråden Medicin vid GAD?