• Gullrankans

Hjälp!! Ljusrosa blödning v6

Hej!

Igår kväll upptäckte jag en mycket ljusrosa flytning i trosorna. Det har inte kommit mer blod efter det men är livrädd för att det ska vara början på ännu ett missfall, isåfall blir det här mitt fjärde :(. Har någon haft en liten blödning i början av graviditet utan att det har varit någon fara? Jag är i ca vecka 5+2. Tycker att ömheten i mina bröst försvunnit också :(. Usch, orkar inte med ännu ett missfall

• Svar på tråden Hjälp!! Ljusrosa blödning v6
  • Orkide

Det låter inte betryggande. Men man vet aldrig. Jag hoppas att den lilla stannar vägen ut!! Har du fått hjälp för dina upprepade missfall? <3

• Pimpinellan

Blödde med båda barnen och ganska rejält med ettan dessutom. Gick bra ändå! Det är oftare farligt om det är färsk/mycket rött, "slemmigt" blod och självklart i kombo med smärta och klumpar. Håller en tumme, vet hur det känns med flera m.f!

• Gullrankans

Nej :/ det räknas inte som upprepade missfall då mina två första var för flera år sedan enligt min läkare. Jag ska få hjälp om det här slutar i missfall också. Vilket det troligtvis gör :(

• Gullrankans

Okej, lite betryggande att det går att blöda utan att det behöver vara missfall. Blödning för mig har ju dock alltid betytt missfall så jag får nog vänta och se :/ det har inte kommit mer sedan klockan 22 igår kväll. Springer på toa säkert 5 gånger i timmen för att kolla men ser inget blod.

Beklagar dina missfall

Pimpinellan skrev 2019-08-25 16:26:08 följande:

Blödde med båda barnen och ganska rejält med ettan dessutom. Gick bra ändå! Det är oftare farligt om det är färsk/mycket rött, "slemmigt" blod och självklart i kombo med smärta och klumpar. Håller en tumme, vet hur det känns med flera m.f!

• Pimpinellan
    Gullrankans skrev 2019-08-25 16:32:31 följande:
    Okej, lite betryggande att det går att blöda utan att det behöver vara missfall. Blödning för mig har ju dock alltid betytt missfall så jag får nog vänta och se :/ det har inte kommit mer sedan klockan 22 igår kväll. Springer på toa säkert 5 gånger i timmen för att kolla men ser inget blod.
    Beklagar dina missfall
    Jag var ju med min historik helt övertygad om att det var m.f när jag blödde så pass mycket v.7, men som sagt så blev det barn ändå. Jag hade dock fått medicin mot mina m.f.
  • Elchoffo

Hejsan! Fick själv rosa flytningar i vecka 5+6. Var på VUL i v.6+5 och då såg allt bra ut. Har fortfarande rosa flytningar till och från och är i v.9 nu. Har aldrig haft ont i magen eller så. Lugnar mig med att det är normalt med blödningar och symtom som försvinner till och från. Hoppas allt går bra för dig :)

• Gullrankans

[quote=79855077][quote-nick]Elchoffo skrev 2019-08-25 17:30:01 följande:[/quote-nick]Hejsan! Fick själv rosa flytningar i vecka 5+6. Var på VUL i v.6+5 och då såg allt bra ut. Har fortfarande rosa flytningar till och från och är i v.9 nu. Har aldrig haft ont i magen eller så. Lugnar mig med att det är normalt med blödningar och symtom som försvinner till och från. Hoppas allt går bra för dig :)[/Tack för svar! Jag har inte mer ont i magen nu än innan. Känner av lite molvärk till och från men det är ju normalt. Håller tummarna. Hoppas det går lika bra för mig som för dig :)

• Gullrankans

Tack för svar! Jag har inte mer ont i magen nu än innan. Känner av lite molvärk till och från men det är ju normalt. Håller tummarna. Hoppas det går lika bra för mig som för dig :) * (förstår mig inte på det här med citera ett svar. Blir bara tokigt varje gång)

Elchoffo skrev 2019-08-25 17:30:01 följande:

Hejsan! Fick själv rosa flytningar i vecka 5+6. Var på VUL i v.6+5 och då såg allt bra ut. Har fortfarande rosa flytningar till och från och är i v.9 nu. Har aldrig haft ont i magen eller så. Lugnar mig med att det är normalt med blödningar och symtom som försvinner till och från. Hoppas allt går bra för dig :)

• Anonym (Nr 3)
    Gullrankans skrev 2019-08-25 16:05:40 följande:

Hej!

Igår kväll upptäckte jag en mycket ljusrosa flytning i trosorna. Det har inte kommit mer blod efter det men är livrädd för att det ska vara början på ännu ett missfall, isåfall blir det här mitt fjärde :(. Har någon haft en liten blödning i början av graviditet utan att det har varit någon fara? Jag är i ca vecka 5+2. Tycker att ömheten i mina bröst försvunnit också :(. Usch, orkar inte med ännu ett missfall

Jag hade rosa, bruna och röda flytningar med sonen både i v 7 och v 9. Han är fyra år idag. Nu väntar jag nr tre och har haft rosa och röda flytningar från plusset till v 9. Har vart på tre vul och ett ul och allt verkar bra. Dock hittade de orsaken, ett koagel som sedan försvann. Är nu i v 16 och hoppas allt fortsätter gå bra.

Finns ju aldrig några garantier men den gången jag fick MA så hade jag inga blödningar. Hade jag inte direkt med dottern heller. Håller tummarna för dig!
  • ballerinakakaoreo

Jag blödde färskt, rött blod i vecka 7, tror det var 6+4 eller något. Jag ringde direkt till gynakuten och bönade och bad om ett ultraljud då jag tidigare haft ett MA och jag fick komma in samma dag och göra ett vaginalt ultraljud. Allt såg fint ut förutom en blodansamling i livmodern vilket läkaren trodde berodde på ett blåmärke för att livmodern börjat växa. Efter vecka 7 blödde jag aldrig mer förrän nu i v. 35 men det är nog en teckningsblödning, väntar en frisk och fin son.

Ring och be om ett ultraljud du också, ibland kan man behöva överdriva och säga att man har smärtor för att de ska vilja kika på en :)

• MammaPolly

Vid mina två mf började det med klarrött blod direkt samt att testen snabbt blev svagare...

Hade i denna graviditet en brun flytning kring bim och röd/rosa på pappret ca vecka 7. Är nu i vecka 18 och allt har sett bra ut.

Tyvärr är ju det enda du kan göra, vänta och se vad som händer...

Men ring kk och be dem kolla.

Lycka till

• Gullrankans

Nu har jag inte haft någon mer blödning alls sedan den jag skrev om här. Hoppas att jag kan slappna av nu.

Vid mina tidigare MF så har blödningen tilltagit fort efter den första. Jag får kanske avvakta någon dag till. Har bokat ett privat ul/vul till nästa fredag men det är ju en evighet dit

Svar på tråden Hjälp!! Ljusrosa blödning v6