• Anonym (Ångest?)

Känns som hjärtat stannar vid insomning

Jag har haft ångest mer eller mindre under många år så jag antar att detta kanske är en ny symptom på det men vill fråga om någon fler haft såhär. Jag tycker att jag mår bättre generellt men Precis vid insomning så känns det som att hjärtat stannar och allt ?stannar upp? Jag rycker till och kippar efter andan och blir uppstressad. Sen tar det ett bra tag innan jag kan komma till ro igen. Det här har ju nu gjort att jag tänker på hjärtat hela tiden och känner av allt. Har haft det ganska stressigt på jobbet på slutet och har en hel del magkatarr.

Snälla, berätta om ni känner igen er.

• Svar på tråden Känns som hjärtat stannar vid insomning
  • Anonym (Vet)

Hade samma sak under en tuff period. Det slutade efter ett tag. Innan så låg jag alltid med ett par fingrar vid halsen när jag skulle sova för att försäkra mig om att jag hade puls. Otroligt läskigt.

• Anonym (Mia)

Jag fick väldigt många symtom när jag fick borrelia, bl.a detta som du beskriver. Det kan hända i andra situationer också. Tror inte min borrelia är helt borta för jag har en del symtom kvar, bl.a detta. Kommer oftast på kvällen, i sängen.

Har du tagit extra magnesium? Prova och se om det funkar.

• Ajna

Precis som du beskriver, hade jag också när jag hade en orolig och jobbig tid i mitt liv. Jag trodde att jag skulle dö och kippade efter andan, flög upp ut sängen och försökte få luft. Nu så.här i efterhand så är jag säker på att det var min ångest.

Läkaren kolla ekg o allt var bra.

Jag har inte haft det på ca 1 år.

TS, jag tror att der är undermedvetet sterss /oro men det är ju alltid bra att kolla upp hos läkaren ändå.

• Anonym (A)
    Anonym (Vet) skrev 2019-08-25 21:31:35 följande:
    Hade samma sak under en tuff period. Det slutade efter ett tag. Innan så låg jag alltid med ett par fingrar vid halsen när jag skulle sova för att försäkra mig om att jag hade puls. Otroligt läskigt.
    Samma här
  • FtS70

Mycket vanligt symtom hos patienter med ångest. Otrevligt men ofarligt!

Svar på tråden Känns som hjärtat stannar vid insomning