• mamatilltvå

Missfall på gång?

Hej på er.

Är gravid i vecka 7+0 och hade för 2 dagar sedan några strimmor av blod när jag torkade mig. Igår märkte jag ingenting, men idag vaknade jag av mycket färskt rött blod. Det har under dagen övergått till bruna flytningar, men små klumpar blod finns fortfarande. Jag har inte känt någon smärta än. Gyn vägrar ta emot mig, utan tycker jag ska vänta och se.

Vad händer? Någon som varit med om liknande? :(

• Svar på tråden Missfall på gång?
  • cleoeme

Jag har vart med om det. Det var ett missfall. Fick ta cytotek som rensade ut det sista av graviditeten.

• Ebo88

Jag har blött mellan v.6-v.12 i 3 av 4 graviditeter.

Det har börjat med ljusrosa flytningar eller blödning med klumpar. Vissa gånger har det kommit blod eller rosa flytningar under flera dagar för att sedan göra uppehåll. Ibland har det kommit vid 1 tillfälle och sedan försvunnit på en gång.

Jag har vid alla 4 graviditeter haft starka symptom vid plus, sedan har dom avtagit och kommit tillbaka vid v.9 ungefär.

1 missfall i v.9 men då hade jag oerhört ont och kände på mig att något var fel.

Det kan vara känsliga slemhinnor, känslig livmodertapp eller en liten blödning i livmodern som inte behöver vara farlig.

Alla gånger som jag har blött så har jag vart lite öm och haft lite ont men vid missfallet så gjorde det ont, betydligt värre än mensvärk och då har jag kraftig mensvärk.

• Anonym (d)

jag har blödit mycket under mina graviditeter
    alla barnen blev friska

• fyrasnartfem

Haft ett missfall mellan mina två barn, tyvärr hade jag som dig att jag inte alls hade några smärtor men fick konstanterat missfall :/ hade det bara vara lite blod kanske det hade varit okej, men typiskt för missfall är ju dessa klumpar. Kan ju dock inte säga ATT du får missfall, jag kan omöjligt veta. Men var liknande för mig

• mamatilltvå

Det slutade blöda framåt em och jag åkte in akut och fick se ett tickande hjärta! De kunde inte se varför jag blödigt men ev finns mer blod som vill ut någon gång...

Känner mig lagom orolig inför varje toabesök!

Så just nu ser det bra ut men de sa också att kvinnor som blöder under grav har högre risk för missfall :(

Svar på tråden Missfall på gång?