• Mon 26 Aug 2019 23:27
    644 visningar
    10 svar
    10
    644

    Vad mer kan man göra

    Barnen är med mig sen 1,5 år. Ingen varken pappan själv eller hans familj barnens släkt har ringt eller hört av dig till barnen på 1,5 år. Pappan gick och försvann. Inga födelsedagspresenter, brev på posten. Inget. Jag är blockad på hans telefon men har mailat han 74 gånger om han vill se barnen men han säger han vill inte för jag är där jag har då förklarat att barnen är väldigt små att jag följer med till en början. Han vägrar mot allt min familj syskon alla har bjudit in honom till alla högtider. Nu är det vårdnadsutredning och jag försöker att samarbeta med pappan men han totalvägrar. Hans nya är svartsjuk han kan inte se/träffa mig säger han o därmed inte se barnen. Är blockerad på hans mobil han ber mig maila om jag vill något. Hans tjej blir ledsen annars om hon ser sms. Jag är bara trevlig mot honom för barnens skull deras relation till honom. Sänder honom veckobrev utan respons sen ett år tillbaka. Vad mer kan jag göra? Kan ju inte tvinga honom träffa barnen.

  • Svar på tråden Vad mer kan man göra
  • Tue 27 Aug 2019 00:41
    #1

    Varför skaffade ni inte umgängesstöd från början, så han kunde träffa barnen utan dig, om det är det som är problemet? Inte för att han verkar speciellt intresserad i vilket fall.

  • Tue 27 Aug 2019 00:43
    #2

    Sedan förstår jag inte varför du hänger upp dig på umgänget om det är vårdnaden som är aktuell just nu.

  • Tue 27 Aug 2019 07:48
    #3
    BurningDiamond skrev 2019-08-27 00:41:36 följande:

    Varför skaffade ni inte umgängesstöd från början, så han kunde träffa barnen utan dig, om det är det som är problemet? Inte för att han verkar speciellt intresserad i vilket fall.


    Umgängesstöd är inget man bara skaffar, utan nåt som ska utredas och beviljad. Och då det är pappa som har problem att mötas borde det kanske vara han som tar tag i den ansökan.
  • Tue 27 Aug 2019 07:49
    #4
    BurningDiamond skrev 2019-08-27 00:43:04 följande:

    Sedan förstår jag inte varför du hänger upp dig på umgänget om det är vårdnaden som är aktuell just nu.


    Antagligen eftersom man faktiskt kan bli av med vårdnaden om man obstruerar umgänge så dessa saker hänge ihop. TS kan ju via sina Mail påvisa att hon intensivt försöker få pappa att umgås med sina barn.
  • Tue 27 Aug 2019 09:07
    #5

    Visste inte att umgängesstöd fanns ska ta upp det tack

  • Tue 27 Aug 2019 09:17
    #6

    Varför fortsätter du kämpa? Lägg energin på ditt barn istället. Vill han inte kan du inte tvinga honom.

    Visst har barn rätt till båda föräldrarna men deras relation får pappan faktiskt stå för. Så länge han ignorerar kommer det aldrig bli bra.

    Kanske dags att acceptera att han är en frånvarande person?

  • Tue 27 Aug 2019 09:20
    #7

    Får man fråga hur gamla barn du har?

  • Tue 27 Aug 2019 09:58
    #8

    Jag kämpar för jag är rädd förlora vårdnaden om

    Han inte träffar som jag gör allt jag kan för vara snäll och upprätt hålla en kontakt mellan dom. Barnen är 2 och 5

  • Tue 27 Aug 2019 10:14
    #9

    Ta kontakt med en jurist och rådfråga hur du ska gå vidare. Du gör allt och jag skulle verkligen säga att du gör mer än vad som krävs för ett samarbete.

    Ni måste verkligen inte bjuda in för högtider och kalas (varken du eller din familj) att du på exakt antal mejl kan påvisa att du berättar mer än vad som behövs.

    Dina barn får inget tillbaka. Inga samtal eller träffar.

    Däremot får du höra att du sårar hans nya med att du samarbetar.

    Som sagt var sätt ner foten och ta kontakt med en jurist och se till att du får vårdnaden. Ta kommando och Du visar för pappan att detta är vad som gäller med umgänge. (Bestäm något som fungerar för dig och barnen).

    Kräv underhåll och om han inte accepterar ta det då vidare. Du har kämpat i 1.5 år och han beter sig som en gnällig skitstövel rent ut sagt.

    Men hursom fortsätt inte på detta viset.

  • Tue 27 Aug 2019 10:16
    #10
    Lahw skrev 2019-08-27 09:58:39 följande:

    Jag kämpar för jag är rädd förlora vårdnaden om

    Han inte träffar som jag gör allt jag kan för vara snäll och upprätt hålla en kontakt mellan dom. Barnen är 2 och 5


    För att förlora vårdnaden måste du i princip vara grovt kriminell,  knarka, misshandla barnen, eller utöva incest.
Svar på tråden Vad mer kan man göra