• Vilarn

    Hjälp mig!

    Hej,

    Jag har drömt om så länge jag kan drömma efter att få bli just pappa...
    Något jag äntligen fick uppleva i April då jag och min sambo fick en son.
    Vi har varit tillsammans i snart 2 år och det har varit 2 år av totalt förvirring...
    Min sambo fick för ungefär 1 år sedan sin diagnos ADHD, något jag såg väldigt positivt på. Hon fick svar på varför hon va som hon var, varför hon tänkte som hon gjorde och framförallt gjorde som hon gjorde. Har alltid stöttat henne i detta och jag kommer fortsätta att göra det så länge vi lever tillsammans.

    Sen en tid tillbaka har allt eskalerat... Hon mår stundvis otroligt dåligt, är fruktansvärt negativ, hon drar sig undan och säger att hon inte vill bli älskad, att det är bättre att jag lämnar henne (för det har alla andra gjort).
    Hon tar precis all min energi då hon är snutt på oförskämt stökig, ohygienisk och jag tvingas utan att överdriva städa både kök, vardagsrum och toalett 2 gånger om dagen som mest...

    Nu till mitt stora problem... Min sambo går för tillfället hemma mammaledig med vår 4 månader gamla son. Och senaste tiden har hon börjat dricka en del, gärna kvällar när jag är på jobbet... Det är oacceptabelt i mina ögon att dricka alkohol när man är hemma med en liten bebis som mamma men när jag konfronterar henne drar hon sig undan och nämner återigen att jag bör lämna henne...
    Jag älskar min sambo över allt annat på jorden, jag vill absolut INTE lämna henne men jag vet snart inte vad jag ska ta mig till. Hennes föräldrar vill inte hjälpa mig då dom dragit de här lasset ex antal gånger tidigare i livet så jag står väldigt ensam i detta. Jag vill inte att min son ska växa upp utan sina 2 föräldrar utan få ett tryggt hem. Snälla, vad ska ja ta mig till? Hon vägrar förstå felet i det hela och har väldigt svårt att konfronteras.


    Vad hade ni gjort? Behöver all hjälp och alla tips jag kan få, så snälla hjälp mig.

  • Svar på tråden Hjälp mig!
  • Sommarskuggan

    Hon låter deprimerad. Förlossningsdepression?

  • Vilarn

    Fick samma svar från en annan bekant, men det har kommit nu, 4 månader efter förlossningen? Vet att hon hatar att gå hemma utan att ha något att göra men att dricka alkohol i samband med att hon faktiskt är mammaledig och tar hand om vår son medans jag jobbar är helt obegripligt... Vet inte vad jag ska ta mig till,hon vägrar att söka hjälp och vill absolut inte prata om det, då tar hon avstånd och springer.

Svar på tråden Hjälp mig!