• Svar på tråden Namn som passar Charlie
  • Alvina

    Tycker frågan är konstig. Varför inte bara välja ett namn som du gillar? Svårare än så behöver det inte vara. Förstår inte varför det måste passa ihop med Charlie.

  • Stuppis1

    Några namn i samma stil:

    Henry

    Lucas

    Edvin

    Nicholas

    Zacharias

    Miranda

    Alexia

    Leonora

    Och jag tycker inte alls det är konstigt att be om förslag i samma stil som syskons namn. Ett barn som heter Ulla-Greta kommer nog inte att få ett syskon som heter Melody till exempel. Ofta har man väl en viss smak när det kommer till namn.

  • Alltannatvarupptaget
    Stuppis1 skrev 2019-08-27 21:37:00 följande:

    Några namn i samma stil:

    Henry

    Lucas

    Edvin

    Nicholas

    Zacharias

    Miranda

    Alexia

    Leonora

    Och jag tycker inte alls det är konstigt att be om förslag i samma stil som syskons namn. Ett barn som heter Ulla-Greta kommer nog inte att få ett syskon som heter Melody till exempel. Ofta har man väl en viss smak när det kommer till namn.


    Tack exakt så, kunde inte sagt det bättre själv
  • Alltannatvarupptaget
    Janniiique skrev 2019-08-28 16:51:31 följande:

    Charlie och Eddie - det heter min sambos brors barn :)


    Ja det är fint, funderade på Edward vilket till vardags blir Eddie men bästa vännens hund heter Eddie och vi umgås rätt mkt, kan ju bli roligt om man ropar efter barnet och hunden kommer eller tvärtom hahaha!
    eemeliee skrev 2019-08-29 14:12:37 följande:

    Vår Charlie får syskon i höst, det blir nog en Harry =)


    Också ett fint namn! Som jag har på listan men sambon vägrar då hans kompis heter det... *skakar på huvudet*
  • knivskrik

    En bekants söner heter Charlie och Hugo :)


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Alltannatvarupptaget
    knivskrik skrev 2019-08-30 08:47:48 följande:

    En bekants söner heter Charlie och Hugo :)


    Tänker på trollet hugo som man är uppväxt med haha gulligt namn dock!
    Janniiique skrev 2019-08-30 08:51:30 följande:

    Charlie & Leon


    Leon står på min lista! ?
  • Kusinen

    Är den redan existerande Charlie en flicka eller pojke?

    Om det är en flicka så lite unisexnamn i samma stil: Billie/billy, Jamie, Robin. Pojknamn som passar till: , Tim, Ben, Ezra, Eddie, Felix, Frank, Neo, Noah, Milo, Ted, Zack. Flicknamn Cleo, Juno, Leah, Enni, Zelda, Indra, Tilly,Polly

    Om Charlie är en pojke:

    Pojknamn Ian, John, Harry, Jack, Henry, Alex, Jasper, Leo, Max, Sam, Timo, Seth,

    Flicknamn:Christa, Annie, Alice, Ella, Bella, Hanna, Esther, Edith, fiona, Inez, Linn, Mimmi, Ninni, Minna, Sonja, Tea, Esme, Liv, mia,

  • Matildalinea

    förstår precis varför du frågar :D vi har nog tänkt att om nästa blir pojke så blir det en Charlie och då har vi en liten Vanessa hemma redan, skulle vi få fler pojkar efter det tänker vi Edvin :) så mina förslag blir ju alltså Vanessa eller Edvin :) lycka till med namnvalet! :)

Svar på tråden Namn som passar Charlie