Jag älskar drama och bråk...är jag elak?
För det första: Tur att man kan vara anonym!!!
Jag har märkt en ganska obehaglig sak med mig själv...och det är att jag gillar dramatik och bråk. Inte att bråka och starta drama själv...det är jag alldeles för konflikträdd för.
Men när andra bråkar och det är drama och jag kan riktigt gotta mig i det...tex. kompis 1 har haft en affär med kompis 2s sambo. Detta kommer fram, alla bråkar...telefonen ringer, det skrivs långa arga inlägg på facebook och instagram, jag får höra tre olika versioner av vad som hänt och folk kallar varandra det ena och det andra. jag har märkt med mig själv att jag verkligen lever upp när något sådant händer....det är som en dokusåpa fast på riktigt. Jag engagerar mig i det...tar inte sida utan bara ser på när allt brakar loss....och jag älskar det!
Själv är jag en blyg tjej...ganska konflikträdd och hamnar inte i sådan drama själv...drabbar det mig något sådant då hade jag blivit ledsen och isolerat mig...inte bråkat. Men när andra bråkar (Inte slåss, våld tycker jag är otäckt) så tycker jag av någon anledning jag inte förstår att det här är jättekul!!! Jag gillar dokusåpor med när det är sådär...men i verkliga livet är det ännu bättre. Att verkligen få grotta ner sig i deras konflikt och höra, läsa och se vad som händer.....
Är jag en elak människa som känner såhär?