• Anonym (Dramaqueen!)

Jag älskar drama och bråk...är jag elak?

För det första: Tur att man kan vara anonym!!!

Jag har märkt en ganska obehaglig sak med mig själv...och det är att jag gillar dramatik och bråk. Inte att bråka och starta drama själv...det är jag alldeles för konflikträdd för.

Men när andra bråkar och det är drama och jag kan riktigt gotta mig i det...tex. kompis 1 har haft en affär med kompis 2s sambo. Detta kommer fram, alla bråkar...telefonen ringer, det skrivs långa arga inlägg på facebook och instagram, jag får höra tre olika versioner av vad som hänt och folk kallar varandra det ena och det andra. jag har märkt med mig själv att jag verkligen lever upp när något sådant händer....det är som en dokusåpa fast på riktigt. Jag engagerar mig i det...tar inte sida utan bara ser på när allt brakar loss....och jag älskar det!

Själv är jag en blyg tjej...ganska konflikträdd och hamnar inte i sådan drama själv...drabbar det mig något sådant då hade jag blivit ledsen och isolerat mig...inte bråkat. Men när andra bråkar (Inte slåss, våld tycker jag är otäckt) så tycker jag av någon anledning jag inte förstår att det här är jättekul!!! Jag gillar dokusåpor med när det är sådär...men i verkliga livet är det ännu bättre. Att verkligen få grotta ner sig i deras konflikt och höra, läsa och se vad som händer.....

Är jag en elak människa som känner såhär?

• Svar på tråden Jag älskar drama och bråk...är jag elak?
  • Anonym (Anna)

Ja, det låter ju inte riktigt sunt att du gottar dig när folk du känner mår dåligt. Inte någon jag skulle vilja ha till vän i alla fall.

• Anonym (A)
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-27 18:30:18 följande:
    Ja, det låter ju inte riktigt sunt att du gottar dig när folk du känner mår dåligt. Inte någon jag skulle vilja ha till vän i alla fall.
    Håller med
  • Anonym (Kaileigh)

Kan gotta mig i det om det är på tv, typ en dokusåpa, eller kändisar i fejd med varandra. Men absolut inte om det är vänner eller familj. Då är det bara jobbigt och obehagligt.

• Anonym (Dramaqueen!)
    Anonym (Kaileigh) skrev 2019-08-27 18:38:09 följande:

Kan gotta mig i det om det är på tv, typ en dokusåpa, eller kändisar i fejd med varandra. Men absolut inte om det är vänner eller familj. Då är det bara jobbigt och obehagligt.

Familj blir lite för nära...men vänner? Sådär när de drar in en massa andra vänner i bråket vill att man skall välja sida...säger helt horribla grejer till varandra, eller fläker ut all sin ilska till allmän åsyn och verkligen skämmer ut sig via facebook... det är roligt tycker jag...

Jag eldar inte på någon men jag skulle inte heller hejda någon trots att jag vet att hon kommer skämmas efteråt...
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Dramaqueen!) skrev 2019-08-27 18:26:51 följande:

För det första: Tur att man kan vara anonym!!!

Jag har märkt en ganska obehaglig sak med mig själv...och det är att jag gillar dramatik och bråk. Inte att bråka och starta drama själv...det är jag alldeles för konflikträdd för.

Men när andra bråkar och det är drama och jag kan riktigt gotta mig i det...tex. kompis 1 har haft en affär med kompis 2s sambo. Detta kommer fram, alla bråkar...telefonen ringer, det skrivs långa arga inlägg på facebook och instagram, jag får höra tre olika versioner av vad som hänt och folk kallar varandra det ena och det andra. jag har märkt med mig själv att jag verkligen lever upp när något sådant händer....det är som en dokusåpa fast på riktigt. Jag engagerar mig i det...tar inte sida utan bara ser på när allt brakar loss....och jag älskar det!

Själv är jag en blyg tjej...ganska konflikträdd och hamnar inte i sådan drama själv...drabbar det mig något sådant då hade jag blivit ledsen och isolerat mig...inte bråkat. Men när andra bråkar (Inte slåss, våld tycker jag är otäckt) så tycker jag av någon anledning jag inte förstår att det här är jättekul!!! Jag gillar dokusåpor med när det är sådär...men i verkliga livet är det ännu bättre. Att verkligen få grotta ner sig i deras konflikt och höra, läsa och se vad som händer.....

Är jag en elak människa som känner såhär?

Kan vara riktigt kul, själv tycker jag det är desto roligare att trigga folk över ingenting så de exploderar och skämmer ut sig
  • Anonym (Dramaqueen!)
    Anonym (Haha) skrev 2019-08-27 18:49:02 följande:
    Kan vara riktigt kul, själv tycker jag det är desto roligare att trigga folk över ingenting så de exploderar och skämmer ut sig
    Hade jag nog med gillat om jag var modigare...  :D
  • Anonym (Tjejkompisen)

Jag förstår dig, jag gillar det också. Men i mitt fall är det för att jag varit medelpunkten av mkt drama så tycker det är skönt när jag inte är med själv, men saknar det. Om det är någon annans drama så får man fördelarna och inte nackdelarna. Du hade nog gillat att vara min kompis :P

• Anonym (Dramaqueen!)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-08-27 19:12:14 följande:

Jag förstår dig, jag gillar det också. Men i mitt fall är det för att jag varit medelpunkten av mkt drama så tycker det är skönt när jag inte är med själv, men saknar det. Om det är någon annans drama så får man fördelarna och inte nackdelarna. Du hade nog gillat att vara min kompis :P

Jag är aldrig medelpunkten av någonting känns det som...Jag syns inte, hörs inte, märks inte... så det hade jag nog gillat...:)

Nu blev jag lite dyster. Det känns som att jag aldrig får synas jag får aldrig vara i centrum...om något har hänt mig, jag har träffat någon eller fått en ny tjänst eller vad som helst jag vill berätta om så överskuggas alltid det av nån annans drama och vad som händer i någon annans liv...kanske därför jag blir så glad när det går åt helvete med dramatik för andra??? Kan jag vara så småsint??
  • Tecum

Så länge du själv inte gillar att bråka med din omgivning och är den som startar gräl bara för att det är kul ser jag inte dig som elak. Det finns ju de som älskar att titta på mord och våld i TV utan att de för den skull utövar det själva. Vurmen för underhållningsvåld tycker jag är värre än att du gottar dig över bråkiga och utagerande vänner.

• Anonym (Haha)

Kan vara småsint, pröva förför någons kille, är det kul, skönt och du får världens drama så kan du nog ansluta dig till dem som är nog lite onda ändå Annars är du nog som de flesta av oss som uppskattar skadeglädje

Att trigga någon bara för skojs skull är mycket lätt i dagens samhälle, och bästa är att ett enkelt lednde och lugn röst är som att hälla bensin för någon som är väldigt emotionell...

• Anonym (dd)

Kan ju vara att när det här händer så "lever dom ut" åt dig en sida som du inte har själv, skulle vilja ha eller har fast det sitter långt inne?!

• Anonym (Dramaqueen!)
    Anonym (dd) skrev 2019-08-27 20:18:56 följande:

Kan ju vara att när det här händer så "lever dom ut" åt dig en sida som du inte har själv, skulle vilja ha eller har fast det sitter långt inne?!

Kanske det? Om jag blir sårad blir jag först ledsen, inte arg. Jag drar mig inåt istället för att skrika ut. Jag drar mig undan kontakt med alla istället för att söka kontakt med alla. Jag håller det för mig själv istället för att berätta för så många som möjligt.

Jag vill vara tuffare, men jag vill också kunna vara sånhär....

Jag skulle också vilja vara lite sån där att jag kan ligga med en väninnas sambo och när jag blir påkommen bli arg istället för att få skuldkänslor och klandra alla andra för det jag gjort.

Liksom få vara helt hysterisk och bitchig bete mig som en idiot men ändå anse att jag har rätt och alla andra är dumma i huvudet. Kräva att folk backar mig och inte den andre, ringa och skrika på folk och kräva uppmärksamhet.

Kunna få någon annans förlovningsfest att handla om mig istället...liksom få synas och höras??

Jag får bara skratta i smyg åt andra...
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Dramaqueen!) skrev 2019-08-27 20:41:56 följande:
    Kanske det? Om jag blir sårad blir jag först ledsen, inte arg. Jag drar mig inåt istället för att skrika ut. Jag drar mig undan kontakt med alla istället för att söka kontakt med alla. Jag håller det för mig själv istället för att berätta för så många som möjligt.

Jag vill vara tuffare, men jag vill också kunna vara sånhär....

Jag skulle också vilja vara lite sån där att jag kan ligga med en väninnas sambo och när jag blir påkommen bli arg istället för att få skuldkänslor och klandra alla andra för det jag gjort.

Liksom få vara helt hysterisk och bitchig bete mig som en idiot men ändå anse att jag har rätt och alla andra är dumma i huvudet. Kräva att folk backar mig och inte den andre, ringa och skrika på folk och kräva uppmärksamhet.

Kunna få någon annans förlovningsfest att handla om mig istället...liksom få synas och höras??

Jag får bara skratta i smyg åt andra...
    Fast de känner säkert skuld och skam inuti ändå, tror du inte? Men att själv gå till angrepp istället känns enklare än att faktiskt ta på sig det man gjort?

Jag tycker nog ärligt talat att det är lite spännande också, om det inte är FÖR nära. Hade en kompis som gjorde riktigt konstiga saker och det var alltid bråk med pojkvännen, som hon ena dagen älskade och andra dagen hatade. Men det skulle jag ALDRIG erkänna.
  • Anonym (Dramaqueen!)
    Anonym (Fast) skrev 2019-08-27 21:50:26 följande:
    Fast de känner säkert skuld och skam inuti ändå, tror du inte? Men att själv gå till angrepp istället känns enklare än att faktiskt ta på sig det man gjort?

Jag tycker nog ärligt talat att det är lite spännande också, om det inte är FÖR nära. Hade en kompis som gjorde riktigt konstiga saker och det var alltid bråk med pojkvännen, som hon ena dagen älskade och andra dagen hatade. Men det skulle jag ALDRIG erkänna.
    Efter ett tag gör nog just henne jag använde som exempel det....Känner skam. Men just det där att direkt när man blivit avslöjad börja härja, skrika och klandra andra är ganska roligt att se faktiskt...jag är faktiskt avundsjuk på det. Inte på att vara så korkad men att kunna explodera sådär...och skrika på folk när jag känner mig angripen.

Eller att kunna göra handlingarna som skapar draman och osämjan...jag har liksom aldrig skapat sådant själv. Jag har aldrig legat med någon annans kille, jag har aldrig ställt till med en scen och hotat ta livet av mig om jag inte får som jag vill eller provocerat någon annan tjej så att det nästan blir slagsmål...jag väger lite över 40 så just det kanske inte är en bra idé...  

• Anonym (Yes)
    Anonym (Haha) skrev 2019-08-27 18:49:02 följande:

Det där har jag också gjort men enbart till sådana som verkligen förtjänar det. Jag vet exakt hur jag ska gå tillväga för att få någon att totalt tappa det, väldigt subtila saker som ingen annan kan uppfatta, och så står personen där som en idiot medan alla andra inte fattar någonting. Skitkul!
  • Anonym (Yes)

Och för att svara på TS så håller jag mig utanför drama fights och sådant. Jag är inte den som startar bråk utan önskar att alla kan hålla sams, men är bråket väl igång så håller jag mig tillbaka och avvaktar på håll. Drama intresserar mig icke. Totalt slöseri med tid! Fattar inte att folk orkar hålla på.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Dramaqueen!) skrev 2019-08-27 18:46:45 följande:
    Familj blir lite för nära...men vänner? Sådär när de drar in en massa andra vänner i bråket vill att man skall välja sida...säger helt horribla grejer till varandra, eller fläker ut all sin ilska till allmän åsyn och verkligen skämmer ut sig via facebook... det är roligt tycker jag...

Jag eldar inte på någon men jag skulle inte heller hejda någon trots att jag vet att hon kommer skämmas efteråt...
    Du borde kanske mer oroa dig över vad för människor du faktisk umgås med. Vem håller på så där? Jag har 400 "vänner" på FB, stort umgänge, stor familj. INGEN beter sig så där. Fast om du gillar det kanske du är nöjd med det. Jag håller med tidigare talare om att jag skulle inte vilja ha dig som vän och veta att du skulle gotta dig i mitt elände om jag råkade ut för något.
  • ivar37
    Anonym (qwerty) skrev 2019-08-28 11:07:38 följande:
    Du borde kanske mer oroa dig över vad för människor du faktisk umgås med. Vem håller på så där? Jag har 400 "vänner" på FB, stort umgänge, stor familj. INGEN beter sig så där. Fast om du gillar det kanske du är nöjd med det. Jag håller med tidigare talare om att jag skulle inte vilja ha dig som vän och veta att du skulle gotta dig i mitt elände om jag råkade ut för något.
    Tusen tummar upp för den!
  • Anonym (tråden är 12 år gammal)

Är nog rätt vanligt att folk är så, gottar sig i andras elände 

Svar på tråden Jag älskar drama och bråk...är jag elak?