• Anonym (Vad gäller?)

    Synpunkter på socutredning?

    Mitt barns pappa fick en orosanmälan på sig och socialtjänsten utredde barnet, jag har fått hem utredningen nu då den ska avslutas utan insats då allt va bra. Men jag undrar, utredningstiden går ut om 1 dag och jag skulle få lämna synpunkter senast imorgon? Har man bara en dag på sig att läsa igenom verkligen?

  • Svar på tråden Synpunkter på socutredning?
  • Anonym (Vad gäller?)
    Långbenopluto skrev 2019-08-28 09:21:05 följande:

    Nej, du har fått brevet sent, det kan vara posten. Vill du har mer tid kan du ringa dom.


    Brevet är inte sent, dom skickar sina anställda inom äldreomsorgen som gör hemtjänst hos grannar till att lägga på brevet. Utredningen skrevs ut igår enligt datumet.
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Vad gäller?) skrev 2019-08-28 09:29:40 följande:

    Brevet är inte sent, dom skickar sina anställda inom äldreomsorgen som gör hemtjänst hos grannar till att lägga på brevet. Utredningen skrevs ut igår enligt datumet.


    Lite ot, men är du säker på att det är hemtjänst som delar ut brev? På mitt jobb anlitar vi tidningsbud (eller rättare sagt: Postnord gör det), vilket gör att breven kommer mycket tidigt på morgonen. En av mina klienter trodde att det var jag som var morgonpigg och delade ut dem själv...

    Om du behöver mer tid för genomläsning/kommunicering - maila eller ring din socialsekreterare.
  • Anonym (A)
    Långbenopluto skrev 2019-08-28 09:21:05 följande:
    Nej, du har fått brevet sent, det kan vara posten. Vill du har mer tid kan du ringa dom.
    Håller med
Svar på tråden Synpunkter på socutredning?